Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ushilove schreef:niet hard trekken in ieder geval!!
je zorgt ervoor dat de pony goed aan het been is, en daarna houd je hem aan de voorkant wat tegen maar hij moet wel voorwaarts blijven nemen. dan ga je met je binnenteugel wat kneden ( is mij zo geleerd)
M_hartje_M schreef:Ushilove schreef:niet hard trekken in ieder geval!!
je zorgt ervoor dat de pony goed aan het been is, en daarna houd je hem aan de voorkant wat tegen maar hij moet wel voorwaarts blijven nemen. dan ga je met je binnenteugel wat kneden ( is mij zo geleerd)
en ook jou manier is niet correct hoor...
aan de teugel rijden komt door ontspanning. Door oefeningen te rijden gaat je paardje vanzelf nageven (het hoofdje naar beneden doen) en vanuit hier kan je de iets zwaardere oefeningen gaan rijden en vanuit daar komen ze aan de teugel te lopen
Goof schreef:paardlovertj schreef:Ik doe nu altijd hand aan de buiten kant drie keer zacht trekken, aan de andere kant een keer.
Wat is dat voor methode dan?
Ushilove schreef:volgens mij kan je een paard niet aan de teugel rijden door alleen je benen te gebruiken... ( maar ik kan het ook fout hebben)
paardlovertj schreef:M_hartje_M wat doe jij met je benen dan?
Lara_Silver schreef:Ushilove schreef:volgens mij kan je een paard niet aan de teugel rijden door alleen je benen te gebruiken... ( maar ik kan het ook fout hebben)
Kan ook niet. Je paard geeft immers niet na op je been maar op je hand. (Ja in theorie ook op been in de zin van wijken voor de druk maar dat is weer iets heel anders)
Ushilove schreef:Hihi ik dahct al, nders doe ik al jaren helemaal niets goed -_-
?
M_hartje_M schreef:Ushilove schreef:Hihi ik dahct al, nders doe ik al jaren helemaal niets goed -_-
Hoezo zou je niks goed doen?
Iedereen rijd toch op zijn eigen manier denk ik maar. Als jij er als persoon gelukkig over bent dat jou paardje correct loopt naar jou gevoel zou ik daar vooral mee door gaan. Doe ik zelf ook.. Wie weet doe ik het ook wel helemaal fout maar voor mijn gevoel loopt ze (momenteel, er zijn zeker mindere periodes hoor) lekker ontspannen en niet gedwongen en dan ben ik als baas ook gelukkig
maar toen moest ik met iemand ruilen omdat diegene bang was voor het paard waar ze op zat.
Ushilove schreef:Ja dat is zo!
Maar als ik met een lichte druk aan haar mond zit ( en stel) dat je een paard nageeflijk zou moeten rijden met je benen.
Dan zit ik niet met een fijn gevoel op mijn paard....
Ik ben niet iemand die ruw in de mond is, of zaagt. Maar dan heb ik toch een verkeerd gevoel in mijn maag...
Gelukkig gaat mijn paard eigenlijk heel erg makkelijk nageelfijk en hoef ik alleen maar op te stappen en druk op de teugels te houden en ze blijft daar lopen. En natuurlijk rijdt iedereen op zijn eigen manier en hebben sommige mensen altijd overal commentaar op en weten ze alles beter, maar ik ben toch wel iemand die zich daar wat van aantrekt en het dan beter probeert te doen