tenen naarbinnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xknurrie

tenen naarbinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 17:24

Ik kan mijn tenen maar niet naarbinnen draaien, het lukt wel, maar het doet best zeer bij mn, eeeh bovenbenen denk ik. (geen idee hoe dat gedeelte heet :D )
Maar misschien kan het ook aan mn paardje liggen. Hij heeft een apartere draf, hij maakt een sprongetje als ie moet gaan draven.
Iemand misschien tips ofzo? :)
Groetjes

Kinke

Re: tenen naarbinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:15

Probeer het eens door je hakken naar buiten te draaien, op deze manier gebruik je andere spieren en verkramp je niet.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:58

Misschien draai jij je tenen te verkrampt naar binnen. Deze houding is 'uitgevonden' zodat je je paard niet met de sporen prikt wannneer het niet nodig is. Dat is de reden waarom tenen naar binnen gedraaid zouden zijn. Maar wanneer je een stille, rustige beenligging hebt en je tenen naar voren laat wijzen is er ook niets aan de hand. Bij het naar buiten draaien van de tenen komt de hak/hiel naar binnen en kan je paard die aanwijzing verkeerd begrijpen.

Succes.

Minoes

Re: tenen naarbinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:55

Het klinkt gek, maar je moet op een stoel gaan zitten en dan je voeten aan de buitenkant van de stoelpoten zetten en dan duwen, dat een tijdje doen. Dan gaan je tenen na een tijdje automatisch/makkelijker naar binnen staan. Die oefening natuurlijk wel regelmatig herhalen :)

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 07:34

daisssx schreef:
Het klinkt gek, maar je moet op een stoel gaan zitten en dan je voeten aan de buitenkant van de stoelpoten zetten en dan duwen, dat een tijdje doen. Dan gaan je tenen na een tijdje automatisch/makkelijker naar binnen staan. Die oefening natuurlijk wel regelmatig herhalen :)

Zal het eens proberen tijdens school! :D