Help !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Senna012

Help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 18:02

Help,
Mijn Welsh A pony wil maar niet aan de teugel lopen!!! Vroeger reden er meisjes op maar die hebben hem waarschijnlijk verpest, door hem te dwingen aan de teugel te lopen !! Maar mijn eigenaresse wil liever niet dat er een bijzetteugel aan komt enz. Maar wat moet ik dan doen !! Wie kan mij helpen ?? Of wie heeft tips ? Of wie ze Welsh A wou ook niet aan de teugel lopen maar nu wel, wat heb je dan gedaan ?? HELP ME !!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:00

WPC --> RT-P :)

aeolusnr1

Re: Help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:06

Dit is je tweede topic over net hetzelfde onderwerp.
Je kreeg al veel info en tips, maar je vond de antwoorden blijkbaar niet goed genoeg.
De fout moet je zoeken bij jezelf en niet bij jouw pony.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:10

_/-\o_
aeolusnr1 schreef:
Dit is je tweede topic over net hetzelfde onderwerp.
Je kreeg al veel info en tips, maar je vond de antwoorden blijkbaar niet goed genoeg.
De fout moet je zoeken bij jezelf en niet bij jouw pony.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:24

Waarom een 2e topic over precies het zelfde? Had je niet genoeg aan je vorige reacties? En hoe je je pony nageeflijk moet maken is niet 1, 2, 3 even makkelijk te zeggen. Eerst aan jezelf werken, dan pas je pony. Succes!

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:06

als jij jouw pony "aan de teugel" of welgenoemd "nageeflijk" wil hebben zal je daar zelf hard voor moeten werken. Wij hier op bokt weten niet hoe jij rijd en hoe jou pony precies is. het allerbeste wat je kan doen is goede les nemen.
ik zal het zeker niet ontkennen dat ik toen ik net zo oud als jou was ook graag mijn pony's aan de teugel wou hebben en deed toen ook maar wat. sinds een aantal jaar heb ik goede les en begrijp ik ook hoe je je paard op de juiste manier rijd en begrijp ik ook waarom. Wil je echt het beste eruit halen moet je beginnen met rechtrichten, aan de hand en/of onder het zadel. echte nageeflijkheid krijg je pas wanner je paard op de juiste manier ontspannen loopt.
dus bij deze: zoek informatie over rechtrichten en zoek iemand die je hier les in kan geven, en neem gewoon goede les,.dus van iemand die jou rustig aan met je pony laat rijden en eerst de ontspanning met je wil opzoeken, en en dus niet iemand die jou verteld hoe je dat hoofd zo snel mogelijk omlaag krijgt. wel is een slofteugel een fijn hulpmiddel om een aantal keer te.gebruiken om je pony te laten voelen wat.de bedoeling is, maar ook alleen als deze op een nette en juiste manier gebruikt word.
succes

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:09

als je de zoekfunctie gebruikt krijg je héél veel topics over aan de teugel.
maar waarom wil je perse dat ie aan de teugel loopt?, eerst zorgen dat t rijden soepel en ontspannen loopt, dan volgt de rest vanzelf :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:44

Les nemen is de beste optie denk ik...

Succes.

Lizziewizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:33

Als je echt naar 'aan de teugel' wilt streven zou ik les nemen en niet van de eerste de beste!
Is het niet leuker om gewoon plezier te hebben in het rijden? Lach en vergeet de perfecte houdingen even. Wel zorgen dat het nog goed is voor jezelf en je paard.
Voor je het weet is het gedaan...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:53

Één topic is voldoende, bovendien is er een centraal topic voor dit zeer vaak voorkomende onderwerp: [RT-P] [centraal] Problemen met aan de teugel...
Je kunt daar lezen hoe anderen het hebben opgelost en eventueel ook je eigen vraag stellen.