galop bevestigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eliseko

galop bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 18:10

Ik ben van plan om een super leuk paardje te gaan kopen van 4 jaar, maar het enige waar ik nog wel moeite mee heb is met haar galop.
Het is nog niet goed bevestigd en als ik ga galoperen gaat ze erg omhoog met haar hoofd en gaat ze heel snel. Het voelt bij mij net of ze me er af wilt gooien.
Hoe kan ik het beter bevestigen ?

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:12

Ik zou de galop nog niet onder het zadel doen. Laat haar eerst galopperen aan de longe, rustig bijzetten. Laat haar in d'r eigen tempo, dus tijd, het evenwicht opzoeken, en wanneer dat zover is dan onder het zadel de galop trainen. Vooral niets afdwingen maar ze moet zich ontwikkelen en dat kost tijd!

Succes.

DelaraXXX123

Re: galop bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:28

misschien werkt een magtigaal?

Erna_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:55

jouw aanstaande 4 jarige is haar balans nog aan het zoeken. ik heb er zelf 1 ook 4 jaar die ook met zn hoofd hoog loopt alleen remt die van mij. ook balans en kracht wat hij mist. Ik heb goede les en ik rijd hem eerst ontspannen en nageefelijk ik draf, actief op mn been. als hij goed op mijn been reageert dan geef ik de galophulp. niet te veel in zn mond zitten is mijn tip. en wachten tot dat ze in de draf ontspannen is. wat het werk aan de longeer lijn betreft zeg ik zonder hulpteugel, laat haar maar zoeken naar balans, niet het hoofd vastzetten. jouw paardje komt er vanzelf achter dat ontspannen veel fijner is en dan word ze vanzelf rustiger en fijner. en dan word je galop ook beter. maar een goede galop begint met een ontspannen actieve draf

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 08:49

Neem de tijd en ga idd werken aan balans, ga aan de gang met de zijgangen zodat het achterbeen sterker word, en galop aan de longe , longeer met kaptoom want dan kun je met stelling werken met het bit is dat niet het geval. , gebruik geen hulpteugels, en focus je niet op een heel rondje galop maar op het aanspringen als het dier 2 passen kan aan galopperen dan weer terug naar een rustige draf, miss eens een lesje longeren en handwerk nemen zodat je weet hoe je het beste kan werken aan een goeie balans voor het paard maar ook voor jezelf, ook met het handwerken en longeren is het belangrijk hoe jij je houding hebt, het is tenslotte een voorbereiding naar het rijden,

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:59

Zit ze wel in de goede galop dan? Mijn jonge Tinker springt nog wel een verkeerd aan en die galopsprongen zijn echt niet fijn te rijden (voelt ook alsof hij hoog opgooit), in de juiste galop is het dan gewoon weer heerlijk rijden hoor. Het is uiteindelijk gewoon een kwestie van balans en opbouw, goed beide kanten blijven trainen. Heb je wel les?

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:25

Dat had mijn jonge merrie ook. Ook even aan de DA gevraagd, die zei dat ze gewoon nog te weinig balans en spieren had. Ik moest gewoon afwachten, niet veel gallopperen en haar lang en laag rijden zodat ze sterker werd in de rug en meer evenwicht en balans kreeg. Ik mocht wel gallopperen maar gewoon laten doen, wil het hoofd alleen omhoog? Ok laat maar doen.. Ook haar tempo was niet goed, eerst snel dan weer te traag, en ze wisselde achteraan ongeveer elk rondje.. Niet kwaad maken maar gewoon laten lopen (niet racen natuurlijk). Na een kleine 2 maand was haar galop veeeeeel beter. Constanter tempo en geen wissels meer.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:29

Als je een bos in de buurt hebt zou ik adviseren om veel lange, rechte stukken te galopperen. Mijn paardje had eerst ook moeite met de galop, maar na een zomer lang boscrossen is zijn galop stukken beter geworden.

eliseko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 10:36

We hebben in de buurt wel een bos maar ik vertrouw haar nog niet om dat te doen. Ze is nog niet genoeg verkeersmak en als ze me er afgooit in de galop is ze weg en dat risico neem ik liever nog niet. Ik heb ook wel les maar niet goed genoeg. Bedankt voor de tips en we gaan er aan werken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:40

zorg eerst dat de draf goed is,dat het paard er door loopt,over de rug.
Als dat goed is pas galop.Dan heb je haar ook beter onder controle.