Ik rij verkeerd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mustilove

Ik rij verkeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 21:03

Iemand die mij les geeft heeft overtlaast gezegd tegen mij dat
ik alleen onder mijn knie rij en zij met heel haar been hoe kan ik dit veranderen?
En ik heb ook een probleem met mijn galop soms kan ik niet goed blijven zitten en er niet goed in geraken?
Wat moet ik in godsnaam doen?

BobbieLover

Re: Ik rij verkeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:11

Het is een soort kracht die je in je benen hebt/moet opbouwen...
Fiets je veel ? of loop/jog je?
Ik denk meschien dat ze dat bedoelt

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 07:23

Misschien heb je je bovenbeen te gespannen? Omdat je schrijft dat je in de galop niet goed kan blijven zitten is hier een goede balans oefening.
Pak een cementbak, zet hem omgekeerd en leg er een skippybal/yogabal op. Hierop ga je zitten en probeer je je evenwicht te vinden. Dat valt echt niet mee in het begin, maar met een beetje oefenen moet het lukken.
Je instructrice kan wel vertellen dat er iets niet goed gaat, kan zij je ook uitleggen wat er dan wel moet gebeuren?
Succes.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 21:06

Ja ik fiets elke dag smorgens en savonds naar school en dat is redelijk ver komt het daardoor?
En Dus op een verhooging een bal leggen en dan daar zonder te steunen op gaan zitten? En is dat dan erg of minder goed dat ik alleen met mijn onderbenen rij? En hoe geraak ik dan gemakkelijker in galop zonder zweep of sporen,?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:09

bedoelt ze niet dat je met je knieeen klemt ipv dat je je benen gewoon ontspannen laat liggen? Hierdoor is het moeilijk om in galop te zitten, dan ga je heel erg stuiteren!
Wat je daartegen kunt doen is vooral veel zonder zadel (of iig zonder stijgbeugels) oefenen.. Ik denk dat je dan vooral een aantal lessen flink veel moet oefenen met zitoefeningen, en dan komt het helemaal goed!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:38

Heeft zij zelf niet meer verduidelijkt wat ze daarmee bedoelt en hoe je het op kan lossen? Daar zou ik bij de volgende les zeker nog even naar vragen als ik jou was. Het zou ook kunnen zijn dat ze met 'alleen onder mijn knie rij en zij met heel haar been' dat je met (wat sterker) aandrijven je onderbeen optrekt. En dat als je je been wat naar achter moet leggen, dat je dat ook doet vanuit je knie en niet dat je je been langer maakt en vanuit je heup je been naar achter legt zonder je onderbeen op te trekken. Ik vind het wat lastig om het uit te leggen zonder dat ik het kan laten zien dus hieronder een plaatje dat het hopelijk enigszins verduidelijkt :') Ik bedoel dan dat je zeg maar vanaf de blauwe streep (dus je knie) hulpen geeft met je been en je onderbeen dus daarbij het blauwe pijltje volgt.

Afbeelding

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 07:20

Het fietsen heeft hier niets mee te maken. Het is een balans kwestie, evenwicht. Je instructrice zou het moeten kunnen uitleggen. Wanneer je het niet begrijpt, zal ze het in andere woorden moeten uitleggen. En dat ligt dan niet aan jou.
Met de oefening die ik heb beschreven leer je om de spanning in je benen los te laten en te balanceren op je zitbeenknobbels.
Succces.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:09

Oke dankuwel dus het best mij ontspannen en mijn benen los laten hangen en niet knijpen met mijn knieën;
En Girassol ik begrijp je dus eigenlijk heel mijn been achteruit leggen en net alleen onder mijn knie

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:59

mustilove schreef:
Oke dankuwel dus het best mij ontspannen en mijn benen los laten hangen en niet knijpen met mijn knieën;
En Girassol ik begrijp je dus eigenlijk heel mijn been achteruit leggen en net alleen onder mijn knie

Ja :j Tenminste, dat is waar ik aan denk als ik hoor wat er tegen jou gezegd is. Maar als je er de volgende keer op let tijdens het rijden, dan merk je waarschijnlijk wel of je dat doet of niet. En gewoon even vragen bij je volgende les wat er nou precies bedoeld werd en wat je eraan kan doen ;)

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:31

Oke dankjewel om mij allemaal zo goed te helpen