Paard komt laag aan de teugel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard komt laag aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:03

Anders kon ik het niet verwoorden. :')

Het paard dat ik nu rijd is een pittig paard (wil nog wel eens met een beetntje omhoog komen.. ;) , met rijden wil ze nog wel 'ns de andere kant op proberen te gaan, maar dat pak ik dan een keertje aan en dan stopt het. ook laat ze altijd heel lief O:) weten wanneer ik de volte niet goed gepland heb en dan stopt ze gewoon bij de hoefslag :')
Na het instappen ga ik lekker figuren rijden, en de volte.. Blijft lastig! Haha.

Maar, nu komt het probleem: 'k probeer haar altijd zo ontspannen mogelijk te rijden. Vaak met een lange teugel in draf lopen ect.
Toen ik gisteren ongeveer een half uurtje had gereden, kwam ze wat naar beneden, en, voor mijn gevoel nagevelijk te lopen. Maar! Heel laag, en op de volte ook, maar dan láág en bijvoorbeeld naar rechts (ligt aan de hand ;) )

Is dit goed of niet? Het voelt wel oké, maar ik kon het niet helemaal plaatsen.
Het is een merrie van 18 jaar die ongeveer 5-6 keer per week gereden wordt.

Alvast bedankt!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:11

Neem je teugels iets korter, rij met je benen eraan en hou het hoofd van je paard omhoog. Lekker rijden dan komt dat hoofdje vanzelf op de juiste plaats terrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:29

Oké bedankt voor de tip. Ben zelf absoluut niet bezig met haar hoofd, meer met de een snelle reactie op de hulpen ect.

jes_sam

Re: Paard komt laag aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:39

Ze ging zeg maar naar hals strekken? Want ik rijd ook nog paard die ook tussen uit wil knijpen met de voltes haha (even niet relevant op dit topic) maar ook bij mij is de bedoeling dat ze gaat zakken met haar hoofd en dan ook echt laag :+ naar hals strekken zeg maar. Als ze laag lopen, lopen ze lekker over de rug en zijn ze goed ontspannen. Maar het moet wel ze zijn dat je haar kan 'oppakken' naar wat hoger dus dat ze je niet uit het zadel trekt ofzo en alleen daar wil lopen, gewoon lekker schakelen in de hoofd/hals houding zou ik zeggen :o

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:53

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 08:48

Henkjan schreef:
Neem je teugels iets korter, rij met je benen eraan en hou het hoofd van je paard omhoog. Lekker rijden dan komt dat hoofdje vanzelf op de juiste plaats terrecht.

Hou het hoog omhoog met de teugel bedoel je?

Denk dat de TS les moet gaan nemen , want als het dier na een half uur pas zakt en dan te laag dan gaat het echt niet goed komen, ten eerste zit je dan op een enorm weggedrukte rug een hakf uur lang en dat wiil je niet als je paard je lief is en ten tweede als het dier na een half uur zijn hoofd niet meer kan dragen dus echt het tegengestelde laat zien dan kunnen zijn spieren het echt niet aan,

TS ga eens technisch goed trainen en ga leren waar je mee bezig ben en hoe je een paard traint op de juiste manier , neem les van een goeie instructrice die jou ook de theorie kan vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:44

Bedankt voor jullie reacties!
Toevallig, ik ben net aan het mailen met iemand die mij les gaat geven, waarschijnlijk over een weekje al. :)