hoi allemaal, mijn pony knikt wel eens mee met de passen die ie maakt met zn hoofd zeg maar bij elke pas dat ie maakt gaat zn hoofd zegmaar mee. wat kan ik hier aan doen? (kan zo nog wel ff een filmpje plaatsen)
Mijn ene pony deed dit ook, bleek pijn in de hoefkatrol te zijn. Dierenarts en een goede bekapper naar laten kijken! Als je het paard door laat lopen heb je kans dat je een hoop stuk maakt.
Wat je eigenlijk het beste kan doen om te kijken of je paard zuiver loopt is hem op het harde longeren. Eerst een paar passen stappen en dan aan laten draven. Kijk dan goed naar hoe hij zijn benen neerzet. Als je daar een onregelmatigheid in ziet is je paard kreupel. Je paard zwikt bijv. met een voorbeen, hij zet hem sneller en korter neer. Dit kan ook bij het achterbeen te zien zijn, maar gezien jouw omschrijving eerst goed naar het voorbeen laten kijken. Als je twijfelt kun je aan iemand anders vragen of die wil kijken.
Als je paard idd kreupel loopt, ook al is het heel licht dan moet je een dierenarts bellen. De oorzaken kunnen nl. zeer divers zijn.
dressuur518
Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-12 17:23
was eigelijk alleen bij het nagefelijk rijden, dit kwam door spierpijn.