Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Teigetje008 schreef:oei, dat klinkt als een naar verhaal. Vervelend wat je mee gemaakt hebt.
Als je een paard huurt zit je meestal op een vreemd paard, ik zou zelf toch liever gaan voor een paardje die je in de bak of het weiland al eens gereden hebt en beter kent dan de 5 minuten op het erf...
Verder helpt een liedje zingen vaak (bv potje met vet), daardoor ga je weer ademhalen en zakt jouw spanning waardoor je het minder overbrengt op je paard of pony.
Jammer dat je het financieel niet red want ik beveel je toch eigenlijk het liefst manege lessen aan waarbij je goede begeleiding van een instructeur krijgt.
Narnia schreef:Jeetje...een ongeluk zit vaak in een klein (onschuldig) hoekje...
Vervelend wat je hebt meegemaakt...angst hoeft niet verkeerd te zijn, angst zorgt er voor dat je of vecht of vlucht...gezonde reacties in netelige situaties!
Wat hier boven wordt gezegd klopt maar i.pv. zingen kan je ook gewoon praten, wat belangrijk is, is dat jij je vertrouwen terug gaat krijgen in jezelf daar heb je nu gebrek aan.
(tenminste dat haal ik uit je verhaal) Bouw het rustig op en zoek een goede betrouwbare begeleider ga vooral niet over je grenzen heen.
Ik zou met vreemde paarden eerst in de bak gaan rijden en pas later buitenom gaan en dan nog een paard dat buitenom mak is kan in de bak ontzettend draken en andersom komt het ook voor.
Ziji schreef:Jeetje meid, dat was me nogal een val....ik wil echt niet stom/ onaardig uit de hoek komen, echt niet, maar je bent serieus te zwaar....misschien dat je daar iets aan kan doen, betr voor je gestel zeg maar...serieus, ik bedoel het aardig en lief! Maar een meid van 20 die 90 kilo weegt....niet goed voor je....je zit in de ww...waarom niet alles aanpakken wat je kunt? Als dit je droom is? Dan dus achter de kassa....dan kun je je ook lessen veroorloven die je weer het vertrouwen in jezelf kunnen gevn en je weer onbezorgd op de rug van je passie kan zitten ( ook ik heb lange weg te gaan, ook ik ben bang...) succes wijfie, het komt echt wel goed, alleen niet vanzelf! X
Narnia schreef:Ehm...wat is je lengte!?
Ik woog op mijn twintigste 108 kg je zag het niet aan mij want ben behoorlijk lang...
Nu op mijn 36 weeg ik 80 kg bij een lengte van 1.78..voel me hier wel bij...
Ik heb een schildklier die niet meer werkt door een behandeling met radioactief jood..die ik heb gekregen omdat mijn schildklier te snel werkte...
Maar goed, als je weer goed in je vel zit gaat afvallen bijna vanzelf en gaat paardrijden ook fijner!
_Lucy schreef:Hey Andrea,
wat een naar verhaal.
ik denk dat je vooral lekker af en toe moet blijven huren. ook zodat je niet bang gaat worden om daar weer buiten te rijden.
jij weet zelf welke paarden je vertrouwd en zij weten daar denk ik ook goed waar ze je op kunnen zetten.
maar naast het huren is het denk ik idd handig om regelmatiger te gaan rijden.
Lessen op een manege, als je je dat kunt veroorloven, en rustig opbouwen kwa rijden.
je zou ook op zoek kunnen gaan naar een braaf paardje waar je af en toe een ritje op kan maken en daarnaast wat van de verzorging kunt doen.
ookal ben je niet bang in de omgang met paarden, toch helpt het denk ik wel om ook gewoon veel met ze om te gaan, ook voor het vertrouwen.
het is soms heel moeilijk om zoiets te vinden, maar soms komt het ook zomaar op je pad (of als je een advertentietje plaatst)
en misschien is het een idee om je bij een uitzend bureau in te schrijven? dan heb je misschien wat meer kans om wat te kunnen werken. (ookal is het dan op oproep basis en misschien maar een of een paar daagjes)
er zijn altijd wel plekjes waar ze mensen zoeken, maar om bij het juiste adresje te komen kan idd erg moeilijk zijn. misschien kunnen zij je daar mee helpen.