Onzekere ruiter in de binnnenbak!!! HELPPP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

isaenjelte

Onzekere ruiter in de binnnenbak!!! HELPPP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 11:26

Hey! :D
Het gaat de laatste tijd steeds vaker regenen, en dan moet ik dus wel binnenrijden omdat de buitenbak dan echt NIETS is!!! (behalve een plas water) |( |( |( Mijn moeder rijdt vaak met mijn pony in het bos, en dan echt heel hard.

Als ik dan weer begin met rijden, gaat ze weer heeeeel hard, dat is best grappig als je buiten rijdt want daar rij je meestal maar met een andere ruiter in de bak, maar in de binnenbak soms wel met TIEN ruiters en TIEN drukke paarden! Ik vindt het heel moeilijk om hier m'n weg in te vinden en gewoon lekker te rijden net als in de buitenbak, de regel is dat je elkaar de linker hand moet kunnen geven als je elkaar tegen komt met rijden en wie het hardst gaat dus wie galoppeert mag op de hoefslag en wie stapt op de binnenhoefslag. Ik kan het niet zo goed uitleggen :P Maar heeft er iemand tips waardoor ik wel gewoon FIJN kan rijden en Niet alleen bezig hoef te zijn met anderen, ik weet soms niet eens meer dat ik zelf op een paard zit! /3

Babootje

Re: Onzekere ruiter in de binnnenbak!!! HELPPP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:30

De enige tip die ik je kan geven is, gewoon vaker in de binnenbak rijden en de regels goed uit je hoofd leren. Het is gewoon een kwestie van wennen. Soms helpt het om les te nemen (want dan heb je namelijk altijd voorrang op de andere ruiters) Op een gegeven moment rijd je net zo gemakkelijk binnen als buiten.

isaenjelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 11:38

Babootje schreef:
De enige tip die ik je kan geven is, gewoon vaker in de binnenbak rijden en de regels goed uit je hoofd leren. Het is gewoon een kwestie van wennen. Soms helpt het om les te nemen (want dan heb je namelijk altijd voorrang op de andere ruiters) Op een gegeven moment rijd je net zo gemakkelijk binnen als buiten.
Bedankt! Ik moet er idd aan wennen! Les heb ik al maar buiten :j

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:06

Die andere 9 mensen hebben hun paarden toch ook wel onder controle? Die zullen ook wel uitkijken voor jou! Gewoon ontspannen en niet de hele tijde voltetjes draaien want daar word je paard en jij ook weer zenuwwappig van.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:37

Kun je niet gewoon op tijden gaan rijden als het niet zo druk is? Dus bijvoorbeeld wat vroeger of later? Want het is toch niet zo dat er altijd 10 mensen in de bak aan het rijden zijn?
Als je met zoveel in de bak rijdt kun je het beste gewoon ontspannen, vooral als je paardje alleen maar hard gaat (weet je trouwens zeker dat het zadel goed past en alles medisch is uitgesloten?). Probeer gewoon te ontspannen en bij stap te beginnen. Als je pony ontspant kun je rustig draven. Laat de galop dan gewoon nog even en zorg dat je pony mooi rustig is. Na een tijdje kun je misschien weer rustig een galopje meepakken.

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:27

Tja, met zijn tienen in de bak is niet echt een succes nee.
Ik vind het dan ook geen 'lekker rijden' meer, maar de PAS OP voor de rest manoeuvre, waarbij je af en toe een keer bezig met hoe nu ook al weer je 'eigen rijden' gaat.
Zijn er geen andere tijden dat je van de bak gebruik kan maken waar er geen mensen door je heen rijden. Of althans, geen 10 :Y)
6 moet wel te doen zijn, maar als je een 20x40(?) met zijn tienen rijd, zal ik voor jezelf eerst een rustiger tijdstip proberen, waarop je aan jezelf kan werken. En dus ook op je snelle pony kunt gaan focussen. Misschien voel hij zich wel opgesloten tussen al die paardjes :)

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:49

Ik ben het eens dat met zijn 10en in de bak niet zo'n goed plan is.
Anders longeer je je pony even voordat je gaat rijden zodat hij zijn drukke bui een beetje kwijt is.
Dan kun je daarna gewoon ongestoord in de bak.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:04

Ik zou inderdaad ook longeren van te voren, en misschien zou je iemand kunnen vragen om mee te lopen met je tot de paarden rustiger zijn, en dan de tijd dat de persoon meeloopt steeds korter maken.