Ik rij een draver voor mensen. Het is echt een lief beest, nog nooit gebeten, helemaal niets. Nou heb ik en probleem. Sinds een tijdje wil Whisper niet meer mee uit de wei, als ze mij aan ziet komen met het halster loopt ze weg. Wanneer ik aan het rijden ben en ik spoor aan, legt ze haar oren plat in haar nek en komt ze helemaal omhoog met haar hoofd. Ik rij haar nou ong. 3 jaar en ze heeft dit nog nooit eerder gedaan. Ook met aansingelen doet ze nu raar en met poesten mag ik ook niet aan de plek komen waar haar singel zit, maar als ik voorzichtig ben en zachtjes ben dan maakt het haar niet uit... Ik dacht dus dat ze pijn had, dus ik heb er iemand naar laten kijken, maar die kon niets vinden. Pas ging de eigenaar met Whisper rijden en die kon haar gewoon aansingelen, ze deed helemaal niets. Zo raar... Het ligt ook niet aan mijn rijstijl, want dan zou ze dit al veel eerder moeten doen. Ze is de laatste tijd dus aardig humeurig. Iemand ideeen over hoe dit kan komen? x
Wat is bij jouw sinds een tijdje? Zou kunnen dat ze erg veel last heeft van de hengstigheid. Wie heb je erbij gehaald en waar heeft die persoon allemaal naar gekeken?
vind de opmerking van FriesWytske wel een goeie, Hoe singel je haar aan ? gelijk strak ? laat je ruimte over ? gaatje voor gaatje ?
Tigra_
Geplaatst: 23-11-12 14:55
Ik vraag me af wie je hebt laten kijken? En verder als het paard dit niet bij de eigenaar vertoont dan denk ik toch dat jij iets niet "goed" doet of het op een manier doet die in ieder geval niet echt prettig is voor het paard.
ik singel nooit gelijk strak aan, ik singel aan het begin zo aan dat het zadel gewoon goed blijft liggen, pas na het losrijden doe ik de singel echt goed vast. Whisper is pas helemaal nagekeken door de dierenarts.
Ja dat is lastig te beoordelen via de pc, maar hoe benader je het paard b.v als je de wei in loopt, er is iets waarom ze wegloopt bij jou en niet bij de eigenaar, miss gaat er met het rijden toch iets niet helemaal goed, En hoe singel je aan na het losrijden? ga je dan eraf of blijf je erop zitten en singel je vanaf het zadel aan?
Salou
Geplaatst: 25-11-12 08:58
Als het paard inderdaad helemaal goed medisch is nagekeken (ook in de rug?) Dan kan het zijn dat ze het rijden in de bak niet meer zo leuk vind. Heb je de mogelijkheid om is een keer met haar buiten te gaan rijden? Paarden worden er vaak vrolijk van als ze veel kunnnen afwisselen en krijgen dan meer plezier in hun werk. Kun je misschien ook is iemand anders mee laten kijken als ze tegenstribbelt tijdens het rijden? Het helpt vaak als er even iemand (instructrice) over je schouder mee kijkt omdat deze vaak net andere dingen opvalt.
Binnenkort komt er een paardenmasseur langs, die gaat wat oefeningen met haar doen en even voelen of er een spier vervelend doet. @tessa_ugo Ik ga heel vaak met haar naar buiten, lekker naar het bos @midgie Ik stap af en singel vanaf de grond aan. De eigenaar krijgt haar trouwens soms ook niet te pakken...