paard loopt uit zich zelf te veel naar beneden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

paard loopt uit zich zelf te veel naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:29

vraagje!
ik heb vandaag totaal niet lekker gereden, mijn pony wil namelijk altijd liever laag lopen en duwt ook vaak z`n neus naar beneden richting halsstreken zeg maar. maar vandaag ging het echt niet zo lekker behalve dat ik het idee hand dat ze erg hing op m`n hand liep ze ook erg snel (dit ook om te voor komen dat ze weer gingen hangen) en had er gewoon geen goede grip op want ze liep dus hard en te diep/laag.

van mijn instructeur kreeg ik het advies om niet mijn handen wijd en met lange teugels, naar voren te zitten (jaja ik weet het dit is dus mijn slechte houding waardoor ik een slechte strenge hand krijg en mijn vorige paard dus met zijn hoofd van is gaan schudden en ik ben ontzettend bang dat dit bij m`n nieuwe paard weer gebeurd) maar van m`n instructeur moet ik dus gewoon lekker gaan zitten in het zadel handen naast elkaar zodat ze dus minder streng worden en m`n paard op gevoel van m`n been naar m`n hand toe laten lopen. en dus niet telkens naar beneden te gaan zitten kijken en kijken hoe ie loopt?!

en ook houd ze d`r rechter teugels vast waardoor ik die ook weer strakker ga vasthouden ik ben ook bang dat dat geen goede combinatie is en dat niet goed gaat af lopen ---> hoofdschudden om onder mijn druk uit te komen? wat kan ik hier aan doen, hebben jullie tips voor mijn probleem? morgen heb ik les dus dan komt t wel goed maar misschien hebben jullie nog die ene belangerijke tip voor mijn????

alvast bedankt!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:32

owja ik heb ook nog wel even een filmpje van hoe we een paar dagen geleden rond reden misschien dat dat helpt om een beter beeld te vormen?
het punt is wel dat ze daar niet hing en ik dus gewoon lichte verbinding had enzo. en ze nu dus wel hangt en daarop ga ik ook weer tegen hangen en wordt ik hard met m`n hand! hier het filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=ALSENkILw04

ShauniBef

Re: paard loopt uit zich zelf te veel naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:33

Flink veel overgangen rijden, schijnoverganen, figuren... Zodat ze de kans niet krijgt om te gaan hangen :)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:38

ShauniBef schreef:
Flink veel overgangen rijden, schijnoverganen, figuren... Zodat ze de kans niet krijgt om te gaan hangen :)

oke, maar in stap heb ik er bijvoorbeeld niet zo veel last van maar als ik de teugels los geeft dan gaat ze direct met haar neus naar beneden --> aan de lange teugel lopen, alleen vandaag duwde ze zo af en toe dr neus naar voren en omhoog toen ik haar aan het uit stappen was ook daar maak ik me weer zorgen over, straks gaat ze dat ook onder het rijden doen --> richting schudden met dr hoofd

Mrijn

Re: paard loopt uit zich zelf te veel naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:35

Als het filmpje nog maar een paar dagen geleden is gemaakt zou ik me niet zo'n zorgen maken. Dat beeld ziet er prima uit en je pony lijkt fijn op eigen benen te lopen. Je geeft zelf al aan dat jij naar voren gaat zitten en hard wordt in je hand, jij bent nu dus ook de enige die dit kan veranderen. Je pony zal alleen maar harder gaan om onder jouw naar voren hangende gewicht te blijven en alleen maar meer op je hand gaan leunen zolang jij blijft vasthouden. Daar kan hij niets aan doen, maar jij wel! Probeer je frustratie los te laten en hou het beeld in je hoofd van wanneer je pony wel fijn aanvoelt.