Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

s6801881 schreef:Ja, haar naar een manege sturen. Ik vind het onverantwoord dat een 13-jarige les gaat geven, zeker omdat je geen verstand van zaken hebt. Je dénkt alleen dat je verstand van zaken hebt. En dat heeft niets te maken met hoe lang je zelf al rijdt, maar met je oog op het paard, de houding van het meisje, je didactische skills, je kennis, je inzicht in de consequenties van je handelen en je verantwoordelijkheidsgevoel. Op jouw leeftijd kun je onmogelijk voldoen aan de eisen die je mag stellen aan een fatsoenlijke instructrice. Ik vind het vreemd dat jouw ouders en de ouders van dit kindje het goedkeuren...

ellehcir schreef:Als je toch persee wilt gaan les geven, laat haar nog laaang niet de teugel vastpakken!
Eerst los leren rijden, vast houden aan zadel mag wel.. Dan aan de longeerlijn beginnen,
eerst alles los leren, ook draven.. Kan ze dat fatsoenlijk, dat ze niet de teugel nodig
heeft om haar evenwicht te bewaren, dan pas met teugels beginnen..
) 
roombolletje schreef:Laat haar bijv. ook een keer zonder zadel rijden enzo! Van zonder zadelrijden krijg je een stevige zit!
Ik heb ook kinderen lesgegeven op mijn shetlander en dat ging super goed! Gewoon een beetje de basis dingen! Misschien een buitenritje (als de pony braaf is en het meisje goed genoeg kan rijden)? Een soort van bak afzetten en dan op gegeven moment los laten rijden ( als ze het goed genoeg kan ), over een een balkje laten stappen enzoo!