Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Arielle_ schreef:Nou zonder zadel rijden ga ik niet overleven![]()
Hij moet inderdaad nog meer ontspannen en z'n rug meer loslaten, hij heeft al momenten dat ie dit meer doet, op wedstrijd spant ie zich natuurlijk nog wat extra aan, m'n benen liggen dan al wel iets stiller maar blijven bewegen.
En het klopt inderdaad dat ik niet blijf 'plakken' in het zadel, maar zoals ik al zei, dit is zoooo moeilijk, ik wordt voor mijn gevoel echt weer omhoog gekaatst. Een aantal maanden geleden was het onmogelijk om 2 passen te zitten, dan moest ik mezelf aan m'n bokriempje aan het zadel vasthouden en mezelf beetje terug het zadel in 'trekken'.
eerst gewoon oefenen op een fjord, haflinger ofzo, die gooien over het algemeen minder hoog op dan paarden. het helpt ook om een beetje naar achter op je kont te gaan zitten, ziet er niet mooi uit natuurlijk maar dan kun je steeds wat rechter op proberen zegmaar.
)
Hoe zit je trouwens door? Ga je actief mee met de bewegingen of probeer je te 'plakken'?
, maar je gaat toch automatisch mee met de beweging, anders zou m'n paard ook niet zo fijn en tactmatig verder blijven lopen. Arielle_ schreef:Zonder beugels gaat 'm helaas echt niet worden, paard is ontzettend sensibel en kan vlugge en onverwachte bewegingen maken, als ik dan zonder beugels zit heb ik een probleem.
phormicola, ik moet juist m'n benen wat meer naar voren duwen en uitdrukken om mezelf achter in het zadel te 'drukken', als ik m'n been wat naar achter leg en m'n hakken niet uitdruk kan ik niet eens blijven zitten.
Tijdens het doorzitten klem je jezelf vast, waardoor je onderbenen automatisch minder stil gaan liggen, dat is logisch.