Mijn lieve haflinger merrie Angel en ik zitten momenteel een beetje in een dipje. We zien beide het plezier van het rijden (in de piste!) niet meer zo zitten.. Of ik maak ruzie met haar of ik heb er na een kwartier gewoon geen zin meer in..
Ik merk dat Angel het rijden niet echt meer leuk vind. Ik ben zelf al niet zo'n dressuur fan met Angel, omdat ik weet dat het dan echt met forceren gaat en niet lekker vanuit de ontspanning. Helaas heb ik alleen mogelijkheid om met haar in de binnen en buitenpiste te rijden aangezien ik zelf behoorlijk bang ben voor alleen naar buiten te gaan.. Angel vind dat ook niet leuk als ze alleen moet.. (omdraaien, achteruit blijven lopen, hinniken continue, de lucht in etc etc)
Springen vind ik daar in tegen wel redelijk leuk en Angel ook wel, maar dit doe ik liever overdag en wanneer niemand in de piste is. Helaas is deze mogelijkheid ook maar heel beperkt aangezien ik overdag op school zit en er savonds lessen zijn.. Vandaar dat dingetjes zoals vrijheidsdressuur en dergelijke ook niet echt mogelijk zijn, want in het donker is dat natuurlijk ook niks!
Wie van de bokkers heeft hier last (of last van gehad) en kan me hun tips geven voor het rijden leuker te maken. Hoe hebben jullie dit opgelost.
Verkopen is GEEN optie, mijn meisje blijft toch voor altijd bij me. Angel en ik hebben een hele fijne band, ik hou ontzettend veel van haar en ik zou haar voor geen goud weg willen doen. Het enigste minpunt is bij ons dus op dit moment het rijden...
. Omdat ik 'm van mijn opa heb gehad en er teveel emotionele waarde aan hangt