Sins een maandje heb ik een nieuwe bijrijdpaardje. Het gaat om een 17-jarige draver ruin, die een tijd niks heeft tot heel weinig heeft gedaan.
Echter is hij heel los in zijn lijf, en heel zacht in de hand. Ik rijd hem met martingaal omdat de eigenaar die eraan heeft zitten, en hij als het moeilijk wordt gaat rennen. Ook is hij aardig fris
Punten waar ik tegen aanloop:
-Hij is heel zacht in de hand, en erg voorwaarts. Ik kan hem goed nagevelijk rijden, maar hij heeft een eigen houding. Hij mag meer uitschuiven. Normaal doe je dit door voorwaarts --> neerwaarts te rijden. Maar hij is al erg voorwaarts, dus als ik hem meer voorwaarts rijd, loopt hij over zijn eigen tempo heen. En de bedoeling is om hem juist meer verzamelder te laten lopen. Dit is vooral in draf aan de orde..
-In stap pak ik wijken mee en dit gaat goed, hij gaat goed opzij op mijn beenhulp. In draf gaat het de ene keer goed, maar de andere keer gaat hij in protest en begint te rennen. Als het te moeilijk wordt, gaat hij dus rennen. Ik krijg hem dan niet snel terug, en al helemaal niet meer rond het lijkt dan net een giraf
Als we dan aan de andere kant van de bak zijn heb ik hem terug hoe ik wil.-In galop is hij heel fijn te bewerken. Jaja een draver die kan galloperen
Ik heb ook het idee dat hij in galop het makkelijkst nageeft en meer uitschuift. Daarom probeer ik ook in galop het 'wijken' mee te maken. Dit snapt hij alleen nog niet, en valt dan terug in draf.Dit waren mijn punten

Ik rijd hem pas een maand, en ik heb alle geduld hoor! Hij hoeft niet morgen alles te kennen!
Maar ik wou gewoon wat tips/ideeen
Hij liep namelijk altijd als een giraf, dus tips van de eigenaar zal ik weinig aan hebben