Ik vermoed ook dat het te maken heeft dat je niet gespannen zit. Trek je misschien je schouders op tijdens het rijden? Of heb je je schouders meer naar achter dan dat je normaal doet?
Misschien kun je foto's of een filmpje laten maken, dan kun je zien of je een 'aparte' houding hebt. misschien zit je teveel naar voren of achter, of zet je je handen vast. Je kan ook een instructrice vragen of ze ziet waar je je spieren vast zet. ontspannen is de enige oplossing:j
Met zo weinig informatie kunnen mensen onmogelijk nuttige tips geven om het te verbeteren. Heb je dit ook als je niet paardrijd? Komt het tijdens het paardrijden opzetten of erna? en na hoe lange tijd? Waardoor wordt het erger? Waardoor wordt het minder? Etc.
Blijf vooral niet rondrijden met pijn. Als de klachten aanhouden ga dan eens naar de huisarts, oefentherapeut of fysiotherapeut. Deze mensen kunnen je helpen de klachten te verminderen en in de toekomst te voorkomen.
Misschien moet je tijdens het rijden veel je schouders loswerken door ermee te draaien. Als je zoveel last heb zou ik misschien eens naar een fysiotherapeut gaan. Die kan altijd je nek- schouders en rug loswerken misschien zit je dan minder gespannen.
Eke1
Geplaatst: 13-11-12 21:31
edit: post in verkeerd topic, daarom verwijderd
laurajoy15
Geplaatst: 29-12-12 19:59
DIt komt waarschijnlijk doordat je je schouders compleet vast zet...
Goed ontspannen, dat lijkt mij het beste. Ik heb ook vraag rugklachten door een val en daarna nog eens een klap gekregen, ik merk dat wanneer ik gespannen ga rijden ik er veel last van heb en wanneer ik goed ontspan totaal niet. Ik denk dus dat je hier even op moet gaan letten. De pijn in je schouders komt denk ik doordat je je schouders dan vast zet.