vandaag weer wedstrijd gehad en nu liep mijn paard (weer) met de handrem erop.
we starten nu al een poosje maar voornamelijk buiten. ik ben echt een buiten rijder, en vind dat ook leuker en gezelliger. ik heb in de B (2jaar) geleden ook gestart in de binnenbak. ik dacht toen dat het onervarenheid was en heb hem zo toch de proeven doorgekregen. vorig jaar heb ik door omstandigheden de hele winter niet gestart.
vandaag hadden we dus voor de 2e keer deze winter een binnen wedstrijd maar het was ''als vanouds''. buiten met losrijden was er niks aan de hand. maar ik kwam de binnenbak in en ik voelde gewoon dat hij zich inhield. toch een rondje met zweep gereden en hem er even door heen gedrukt, zweep ingeleverd (m1) en toen gaan rijden. maar die handrem bleef er maar op zitten. ik kreeg hem bijna niet meer vooruit. dit is nu dus de zoveelste keer dat hij dit doet.
iemand tips...?
(vandaag van de instructeur van vriendin, waar deze wedstrijd op stal was andere sporen gekregen voor in de 2e proef en idd ging dat beter maar eigenlijk wil ik niet met botte wieltjes sporen rijden)
(wij rijden met heel slecht weer in een binnenbak, althans deze is half open door van dat gaas doek en paardlief loopt min 1x per week in de men les, dat is ook binnen)
als ik me zweep meeneem zou het waarschijnlijk al genoeg zijn...
maar mijn paard kan daar ook wat van. Ik rij nooit binnen, altijd alleen maar buiten en buiten de wei, maar vaak moet ik onderweg een tak oid afbreken als die slimmerd in de gaten heeft dat ik geen zweep bij heb. Het vasthouden van die tak is dan al meer dan voldoende, ik hoef (en ga!!!) hem echt niet doormidden te slaan, hij weet donders goed dat ik het ding in mijn hand heb!