Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xLisaMaxime schreef:Heeft ze pijn of is het uitproberen?
mooi, goede beslissing
pien_2010 schreef:Willemijn, ik heb naar beiden filmpjes met een glimlach gekeken. Jullie hebben een hele leuke eigenwijze pony aan Elvie en geniet van haar en leer van haar. Ze is super braaf en tja wat eigenwijs zeker omdat jullie de hulpen niet altijd heel goed geven. Ze is een eerlijke pony. BV als ze teveel op de binnen teugel wordt gereden of jullie zitten niet in balans dan geeft ze duidelijk aan dat ze dat niet leuk vindt en tja dan gaat ze dus staken of ze vliegt langs de hindernis. Jullie noemen dat klieren ik noem dat spiegelen. Ik denk dat jullie een gouden leerpaardje hebben aan Elvie die braaf is en niet gevaarlijk en als jullie het niet goed doet spiegelt ze dat direct. Met spiegelen bedoel ik dus dat als jullie een foutje maken met rijden, je pony gelijk daar reactie op geeft. Je zou je dus op zo'n moment kunnen afvragen, OK wat deed ik waardoor zij zo reageert, , wat was fout en hoe kan het beter. Veel plezier met haar ga maar leuke dingen met haar doen zodat jullie ervaring op kunnen doen en KM maken. Wellicht dat je in de les af en toe kunt springen. Jullie niveau is niet van dien aard dat jullie nu al een pittiger pony kunnen laten springen. Dus in die zin is de combinatie verantwoord en perfect.
Groeten Pien.