Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
StephanieR schreef:Ik zou beginnen met rechtrichten, zorgen dat je paard spieren krijgt en los durft te laten.. Daarna is de stap naar ontspannen rijden veel makkelijker!
Het beste is hier toch instructie bij te zoeken denk ik....
Succes er mee!
! Even gedraaft en weer gaan stappen, tijdens het stappen even halsstrekken even stelling vragen naar beide kanten. Hij gaf goed mee. Allompo schreef:Dat heb ik vandaag ook goed gedaan vind ik zelf, ik was heel vriendelijk in me handen. Soms had ik de neiging om toch streng te worden, maar dan dacht ik, dat heeft toch geen nut. Hij was vandaag ook eechter dan normaal moet ik zeggen, behalve in de galop. Dat is een moeite punt, maar dat komt ook goed als ik zo door blijf gaan.
Vond het vandaag heel positief. Vooral voor hem, hij was veel vriendelijker en rustig. Wilde veel meer mee werken. Dit ga ik zo door zetten en eens kijken wat mijn Lerares er van vindr!
superwoman schreef:Allompo schreef:Dat heb ik vandaag ook goed gedaan vind ik zelf, ik was heel vriendelijk in me handen. Soms had ik de neiging om toch streng te worden, maar dan dacht ik, dat heeft toch geen nut. Hij was vandaag ook eechter dan normaal moet ik zeggen, behalve in de galop. Dat is een moeite punt, maar dat komt ook goed als ik zo door blijf gaan.
Vond het vandaag heel positief. Vooral voor hem, hij was veel vriendelijker en rustig. Wilde veel meer mee werken. Dit ga ik zo door zetten en eens kijken wat mijn Lerares er van vindr!
Ik krijg/kreeg echt het idee dat jij het paard wil trainen en dat moet je uit je hoofd zetten.
Je moet aan jezelf werken,want je bent nog niet goed genoeg om aan je paard te werken.
Tis even hard gezegd, maar ik bedoel het juist heel goed. Als je dat uit je hoofd zet, zullen jullie sneller verbeteren.
Succes iig!
Allompo schreef:Nog even alles terug gelezen en ik snap je reactie en gedachte. Eigenlijk wil ik hem ook trainen, maar hierbij train ik mezelf ook. Want ik ben nu bezig vriendelijk in me handen te zijn, een goede overgang te kunne rijden zonder ale kantenop te stuiteren en zonder me handen te gebruiken en zonder zijn hupje. Ik moet meer voorwaarts denken en meer terug naar de basis. Me niet laten verleiden om strenger te worden.
Tenminste ik denk dat je dit bedoelt, anders snap ik je niet helemaal