pony die hoofd omhoog doet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bentley11

pony die hoofd omhoog doet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:23

Hey,
Ik heb een c-pony staan van 11j ik rij haar met een pesoa bitje telkens als ik ze aan de teugel vraag dan geeft ze druk terug en doet ze haar hoofd omhoog en doet ze lastig.
We hebben de dierenarts al laten komen om dat we dachten dat ze mss last had van haar tanden maar die zijn allemaal oke.
En ze kent dit wel aan de teugel, weet er iemand welk bitje hier goed voor is dat ze beter reageerd mijn vriendin zei een scholingsbit maar wat vinden jullie hier van ??

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:45

Een paard rijdt je niet aan de teugel met een specifiek bit. Je zegt ook dat je ze vraagt hoe doe je dat dan?
Eigenlijk komt het er op neer dat als jij je paard goed rijdt dat je paard vanzelf gaat nageven.

Misschien moet je deze eens door lezen:
[RT-P] [centraal] Problemen met aan de teugel...

Sammie12

Re: pony die hoofd omhoog doet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:09

Vind je het gek dat een paard zo reageert als jij zo in zijn mond doet? Gelijk heeft hij! Hij laat jou weten dat hij het niet fijn vind en dat het pijn doet. En zoals hierboven al gezegd, een speciaal bit heeft hier geen invloed op. Je rijdt een paard niet aan de teugel door hem zo te vragen, dit komt vanzelf als hij helemaal correct loopt, hij gaat dan vanzelf nageven. Lees dat topic eens door wat hierboven genoemd is en ga met een goeie instructriece aan de slag!

maralyn

Re: pony die hoofd omhoog doet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:05

Aan de teugel vraag je niet

aan de teugel verdien je door corect rijden

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:07

Mee eens, net als sporen die moet je ook verdienen.