Normaal gesproken is het een heel gemoedelijk dier dat geen stap verkeerd zet, maar zo gauw ik hem aan de longeerlijn heb, verandert ie compleet.
Het begint al met niet willen lopen en steeds naar binnen komen. hou zo'n tank dan maar eens tegen!
Als ik hem eenmaal zover heb dat ie netjes op de volte blijft, loopt ie 2 a 3 rondjes goed. Alles in draf, want stappen aan de longe kent hij helaas niet.
Daarna rent ie dus gewoon een keer rechtdoor en ik hou hem met geen mogelijkheid tegen.
Wie kan me helpen hierbij?? Het lijkt me zo heerlijk mijn paardje eens rustig te kunnen longeren.
Vorige keer dacht ik slim te zijn door de bak af te zetten met hindernismateriaal, springt die lummel er gewoon overheen
Normaal weet ie niet eens hoe die zijn benen moet optillen.
namelijk: kan wel een tijd duren hoor.
Kan zeker wel een paar weken duren (ja echt!) beter iets te lang met iemand erbij, zodat ie het ECHT goed doet, dan een dag te vroeg degene er niet meer bij te laten lopen, want dan kun je weer overnieuw beginnen... 

lui dus
}> typische jerom maar oke er naast gaat dus prima maar zodra je toch weg loopt stoort alles wat je had in elkaar en komt die weer naar het midden eerst nl. geprobeerd vast te houden ging goed later los maar er wel naast rennen ging ook goed maar een beetje verder weg gaat het weer fout dus weer opnieuw beginnen als je weer wat verder weg gaat gaat het weer fout.