De laatste weken valt het mij op dat mijn haflinger sterker en sterker word in zijn achterhand.
Dit zie ik vooral terug in het 'losgooien' en longeren, maar met rijden voel ik het ook.
Wat is het probleem zou je denken?
De achterhand is op het moment zo sterk, dat ie super onder treed, maar dat ie zich zelf (net niet) de voorbenen aan tikt.
Als tijdelijke oplossing heb ik nu peesbeschermers en springschoenen om, om verwondingen te voorkomen.
Hoe kan ik er voor zorgen, tijdens het rijden, dat ik zijn voorhand sneller maak?
Tijdens de les zijn we veel bezig met voltes vergroten/verkleinen, schouderbinnenwaarts, achterwaarts, wijken, overgangen, schijnovergangen. Dus veel schouder/buig oefeningen.
Tijdens de les loopt hij super, maar dan krijg ik ook de juiste instructies. Dit heb ik met het 'voor mezelf' rijden natuurlijk niet.
Als ik voor mezelf rijd, begin ik met voltes, stelling, buiging, eigenlijk pak ik alles mee, wat we in de les ook doen.
Maar nu ben ik super nieuwsgierig, hoe zouden jullie dit oppakken? Kunnen jullie mij tips geven?
Tips over het longeren of rijden, mag allebei!
Ik longeer hem met dubbele longe, mocht deze informatie handig zijn

Bedankt voor het lezen, en ik ben benieuwd naar jullie reactie's!