Ooh okeey Nu weer ff ontopic Met wat voor zadel rijd je dan
Imani1998
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 19:53
Valkjelover schreef:
Iamanbieber
Ooh okeey Nu weer ff ontopic Met wat voor zadel rijd je dan
paragon passier zadel, heb dit bij mijn paard gekregen. Maar ik denk dat het ook een beetje aan mn paard ligt. want zei kan niet rustig galloperen... Heb je daar ook tips voor?
Dus je bedoelt dat ze snel gaat in de galop Misschien eerst even losgooien zodat ze de energie kwijt kan Als je je been stil houd zal ze ook niet sneller gaan galoperen
Ik had hetzelfde probleem tot ik doorhad hoe het kwam. De hakken zijn vaak niet de oorzaak, maar het gevolg!!! Bij mij althans. Ik leunde te ver naar achteren, waardoor ik haar in de mond tegenhield en automatisch mijn hakken optrok. Nu let ik er extra op, als ik recht zit voelt het voor mij eerder of ik naar voren leun, omdat ik gewend was aan de houding van het naar achteren leunen. Maar ik zit dus wel degelijk rechter, waardoor ik niet meer tegenhoud in de mond en mijn hakken mooi kan uitdrukken. Je moet het voelen, je kan het misschien filmen of iemand erop laten letten
saskiakefie
Geplaatst: 10-10-12 10:06
Mee gaan in de beweging van het paard, voelen hoe het paard onder je beweegt en met je heupen flexibel mee bewegen, dus je niet vastzetten. Met je bovenlichaam rustig rechtop blijven zitten, schouders mee draaien in de richtig, schouders laten zakken en armen rustig langs je lichaam houden.
Heb je wel eens een zitlesje gehad? Ik moest dat van mijn instructeur altijd regelmatig doen. Mijn instructeur longeerde dan mijn paard terwijl ik erop zat zonder teugels en beugels. En dan maar zitten, en zitten, en zitten. Hierdoor krijg je een heel onafhankelijke zit.