bijrijder probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wibo1980

bijrijder probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 19:09

Ik zit met een probleem!!

Ik rij nu al ongeveer 5 maanden een jonge fries bij, dit gaat goed.

Het paard wordt ook door de eigenaar zelf en 10 jarige zoon gereden. Omdat het om een jong paard gaat, lees net 4 is het best lastig om met 3 ruiters op dit paard te rijden, maar oke.

De fries zelf merkte hier in het begin niet zoveel van omdat toen de zoon nog aan de longe reed. Nu vind de eigenaar dat het ook best zonder longe kan, echter het paard gaat dan met zijn neus over de grond lopen en trekt dus de teugels uit zijn handen.

Nu is er van alles geprobeerd om dat tegen te gaan, ook hulpteugels en dit is dan ook meteen het probleem, het paard wordt nu door zoonlief met Thiedemann gereden, en als hij waagt te trekken krijgt hij een ruk in zijn mond.

Ik merk nu met rijden dat het paard in snel tempo hard in de mond wordt, ik ben dan ook minimaal 3 kwartier bezig om weer rust in zijn mond te krijgen, zelfs sturen vindt het paard dan al heel vervelend, laat staan dat het paard ontspant.

Wat zouden jullie doen?
Ik ben gek op dat paard maar zo wordt hij kapot gereden, wat kan ik doen, zeggen om dit in de toekomst te voorkomen.

We hebben ook les, hier wordt niet naar geluisterd, eigenaar trekt eigen plan! Moet ik dat dan ook doen??

ponyparadijs

Re: bijrijder probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:10

Jij bent de eigenaar niet van het paard dus moet je je schikken naar de ideeen en wensen van de eigenaar.
Dus nee niet je eigen plan trekken!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:11

Idd, hier kun je niks aan doen. Als de eigenaar het zo wil blijven doen, en daar heeft hij alle recht toe, zou ik een ander bijrijdpaard zoeken. Dit is toch alleen maar frustrerend.

evelien11