Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Apple schreef:Het is een merrie en ze komt uit een kudde, daar heb je al je antwoorden op je vragen![]()
Met rijden gewoon doorrijden en doen of er niets aan de hand is. Waar sta je met je paard? Drukke pensionstal? Probeer te rijden op tijdstippen dat er niemand anders is, zoek lege plekken op in de bak en rij desnoods inderdaad maar met een rood lintje in haar staart (of waarschuw even de mensen bij je in de bak dat ze kan uithalen en dat ze dus niet al te dicht op haar moeten zitten).
capopjekop schreef:Ik heb ook zo'n pony die als een bitch kon doen tegen andere pony's. Ik houd haar goed bij de les. Dus als er iemand met een andere pony langsstapt zie ik vaak aan haar lichaamshouding al hoe ze gaat reageren. Ik zorg dat ze dan zich op mij focust, plus ik waarschuw haar met mijn stem. Als ze dan toch uit probeert te halen dan krijgt ze wel een met met het touw, want dat accepteer ik gewoon niet. Met rijden hetzelfde verhaal, lekker aan het werk zetten zodat ze geen tijd heeft om op dat andere paard te reageren. Ik zou juist wel anderen opzoeken zodat je kunt oefenen, hoe vaker je met anderen rijdt hoe makkelijker het wordt. Een strikje is altijd goed, dan zijn de anderen iig gewaarschuwd.
Overigens heeft mijn pony het nu al een stuk minder dan vroeger, volgens mij wordt ze rustiger naarmate ze ouder wordt.
Maflinger_S schreef:Meer op rijden focussen en minder op het mogelijke uithalen. Als je al een rood lintje in hebt en je stalgenoten weten ervan moeten beide partijen een beetje oppassen. Overigens heb je kans dat naarmate jij meer haar leider wordt, ook tijdens het rijden, zij minder de noodzaak zal zien om uit te halen, omdat ze op jou vertrouwt voor haar veiligheid.
Zo te horen heb je trouwens al flinke vorderingen gemaakt, wat goed!