Mijn shetlandertje staat op een boerderij. De ''boerin'' heeft zelf een kwpn'er.
Nu rijd zij hier al 4 jaar niet meer op, en nu ze in verwachting is van haar 2e kindje
gaat dit ook niet meer gebeuren. Het beste paard staat nu dus al lekker 4 jaar van zijn
luizen leven in de wei te genieten en speelt als opvoed mama voor jaarlingen, twenters (opfok)
en nog wat andere paarden.
Ik heb vorig jaar nog een ritje op haar gemaakt, dit ging super goed (enorm braaf paard) maar
ze zwalt als een dronken geit en is niet te rijden
Nu staat er een nieuwe dame met haar paard op stal daar die nu weer vlink het rijden gaat oppakken.
Nu dacht ik, dit is de ideale kans voor mij om ook te beginnen met de kwpn'er. Op deze manier ben ik
nooit alleen bezig en is het ook veel gezelliger
Ik ben nu op zoek naar wat tips en trucks om haar weer in een wat minder.. uhmm.. bloeiende conditie te krijgen
Mijn idee was gewoon elke week rijden en dit dan opbouwen van veel stappen, naar steeds meer draven en op den
duur dus weer dresuurmatig bezig en het liefst ooit nog een sprongetje. Helaas heb ik vrij weinig tijd doordat ik in groningen studeer,
waardoor ik alleen op donderdag en ik het weekend tijd heb.
Wat raden jullie aan? Zou 1x per week voldoende zijn? Zou ik haar verder nog met longeren wat proberen op te pakken?
(1 ding, ik knoop er liever niet teveel touwtjes aanvast omdat het niet mijn eigen paard is)
Gewoon beginnen met 1 á 2 x in de week stappen en de overige tijd die je hebt kun je wel opvullen met longeren.
Rest ging weer super goed!