Ik zal bij het begin beginnen:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een pony, en heb nu eindelijk een gezien die me wel wat lijkt.
Hiervoor heb ik een draver gehad en omdat ik verder wilde, heb ik deze weg gedaan, hierna heb ik een pony gehad die erg met z`n hoofd schudden, maar deze heeft ook een ingescheurde mond hoek gehad (niet bij ons maar bij de vorige eigenaar) dus misschien dat het daardoor kwam maar misschien ook omdat ik van mezelf een vrij onrustige hand heb.Ik heb nooit echt kunnen weten waar het nou dus precies aanlag. Sinds die pony weg is(vanaf mei) heb ik ook hele goede begeleiding gehad en heb ik op verschillende paard heel veel aan mijn hand gewerkt, of eigelijk aan het niet/minder gebruiken van m`n hand.Ik heb opnieuw moeten leren rijden en ben weer helemaal bij het begin begonnen zodat ik eerst eens op een correcte manier mijn teugels leerde gebruiken.Op andere pony`s heb ik eigelijk ook nooit last gehad dat ze met hun hoofd gingen schudden en het paard wat ik nu rijd (is niet van me zelf maar train ik voor iemand) heb ik er ook geen last van, maar ik zal wel altijd op m`n hand moeten blijven letten omdat ik de neiging heb als het even niet lekker loopt gauw veel en streng met m`n hand te gaan corrigeren.
Nou was ik dus bij een pony wezen kijken en mij werd aangeraden om een wat ervaren pony te nemen. Ook omdat ik er dan nog wat van kan leren, en omdat een pony die al wat kan wat makelijker loopt. En dan heb ik niet de neiging om zelf veel met m`n hand te gaan doen. Toen ik bij de pony ging kijken was het eigelijk precies wat ik zocht alleen met het opzadelen gooide die wel wat met z`n hoofd (volgens mij omdat hij ongeduldig was en de stal uit wouof hij wou het bit niet in de verkopers noemde het "zenuwen"alsof de pony weet dat ie een goede indruk moest maken
) ook is het wel een redelijk voorwaartse pony maar door dat hij al wat verder getraint is wel goed terug te rijden, ookal kreeg ik dat niet direct na de sprong voor elkaar en ging er wel een paar meter over voordat ik dacht dat hij weer in het gewenste tempo was, (de pony had al een paar jaar niet gesprongen maar in het verleden wel b spring wedstrijden gelopen maar het gaat mij voornamelijk om de dressuur daarin heeft hij in het m gelopen.Nou is mijn vraag zou ik wel een goede combinatie zijn met die pony aangezien hij in de stal (uit ongeduldigheid) wat onrustig was met zijn hoofd en ik een drukke hand heb? Ik heb wel eens van mijn intsructeur gehoord dat ik best wel een vurige type pony kon nemen aan gezien die meer tegen gas kunnen gebruiken omdat ze ook wat voorwaartser zijn, dan zouden we dus wel een goede combinatie zijn? Wat vinden jullie? En ja ik weet dat het belangerijk is om aan mijn hand te blijven werken en dat blijf ik ook zeker doen, maar het is wel iets waar ik aanleg voor heb aeen aangezien ik dat weet kan ik er wel rekening meer houden, en het ook zeker niet uitlokken door een pony tekomen die aanleg voor schudden heeft.
Alvast bedankt!
Dat is zeker een geod idee. Hopelijk stemmen ze in met een proefperiode, dan hoef je niet meteen een beslissing te nemen en heb je wat meer tijd om hem uit te proberen.