Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nynke55 schreef:het aanspringen in een hoek lukt ook niet. ik heb echt iedere hoek geprobeerd, andere hand etc. ze gaat ookal weer niet echt steeds sneller draven. soms tot vaak, als ze merkt dat ik dr aan galloppeer, gaat ze er ook van door.Wat je veel ziet bij het aanspringen in galop dat men steeds harder gaat draven. Dat is niet de bedoeling. Zorg dat je pony goed op de achterhand loopt en geef dan het teken voor galop. Springt hij niet aan, neem hem dan weer terug naar een normale draf en probeer het opnieuw. Vaak is het ook handig om hem in een hoek van de bak of op het eind van een volte te laten aanspringen.
nynke55 schreef:ja dat is waar, dat kunnen jullie niet zien. misschien kan ik eerdaags iemand vinden die het kan filmpen en dan kan ik het uploaden. maar stel als ze vast zit, wat kan ik daar tegen doen?Er kunnen natuurlijk veel oorzaken zijn waarom de pony niet in galop wil, misschien zit ze wat vast, misschien geef je toch de hulpen niet helemaal goed, misschien heeft ze slechte ervaringen van vroeger. Dat kunnen wij achter de computer niet zien. Is er iemand met verstand van paarden en rijden bij jou in de buurt, die kan zien waar het probleem ligt?
)_Jolien_ schreef:Het jonge paard wat ik rijd heeft ook moeite met aanspringen, vooral rechts. Ze was altijd gewent om in de galop te vallen door hard te gaan draven en dan aan te springen. Nu rijd ik haar en ik wil dat ze echt aanspring vanuit een rustige draf. Dit vind ze heel moeilijk en wil er ook steeds onderuit komen door hard te draven. Tevens kliert ze een beetje, waardoor we laatst een keer de longeerzweep erbij gepakt hebben en dan kan ze ineens wel aanspringen (ze weet wel hoe het moet)
Gewoon rustig blijven en door gaan en oefenen. Dat doe ik ook. En belonen (met stem en klopje op hals) als ze het goed doet. Hopelijk pakt ze het snel op.