Help, Paard wilt niet onder/over bruggen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xElmoni

Help, Paard wilt niet onder/over bruggen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:29

Heey,

Kunnen jullie helpen?
Wat moet ik doen om haar onder en over bruggetjes te krijgen?
Ik ben al een x met een paard van iemand anders ook gegaan en toen ging ze er wel gewoon onder en over...
maar de volgende x vertikt ze het gewoon, ook al neem ik snoepjes mee of een zweepje, wie o wie kan me helpen!?

Sientje

Re: Help, Paard wilt niet onder/over bruggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:32

Heel veel blijven oefenen achter een ander paard aan, dan een keertje naast elkaar, en dan een keertje voorop. En dat net zo lang volhouden tot het andere paard niet meer nodig is.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 06:01

Wat je kunt doen is zelf afstappen en dan het paard aan de hand meenemen. En dan gewoon stapje voor stapje laten doen. Dus het paard heel bewust laten zijn van zijn stappen, zodat hij er niet overheen vliegt en het de volgende keer weer eng vindt. (Dit kun je eventueel ook onder het zadel doen als je dat liever hebt.)
Wat ik zelf dan altijd doe is ook na elke pas even belonen.
Als je paard dit goed doet, zou je het daarna ook in 1 keer kunnen en ook erop kunnen gaan.

En thuis kun je ook oefenen met dat soort dingen. Paard over een brede stevige plank laten lopen, en onder een boog (evt. met sliertjes ofzo) door laten lopen (dan moet je wel een beetje creatief zijn). Leuke 'schriktraining' en dan zullen de aspecten van de brug voor het paard minder eng zijn denk ik.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 06:23

Heb je het al geprobeerd terwijl je ernaast liep?
En zoals zilverkenny al zegt, thuis kan je ook goed oefenen in een rustige omgeving :j

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:03

Zo te horen vertrouwd jou paard je niet voldoende, verdiep je erin hoe je een goede leider kunt worden en laat snoepjes en zweep thuis. Positie en houding en uiteraard je intensie zijn al heel belangrijk.

Gizmo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:27

ieder stapje die hij doet goed belonen merk t ook met die van mij die vind een tunneltje heel eng maar ik stap af en leid hem met mijn stem erdoor heen en dat gaat heel goed

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:38

Vooral goed aan de hand oefenen.. steeds een stapje verder maar ook thuis kun je ''enge''dingen op gaan zoeken en heb daarbij helpen.!