wijken met mijn draver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steeffanie19

wijken met mijn draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 07:37

hallo allemaal !!

sinds kort mag ik met mijn dravertje in de L1 starten nu komt alleen het grote blok voor mij wijken ... ik oefen veel met volte openen en sluiten en vanaf iets verder dan de ac lijn proberen .. maar heel vaak probeert hij er dan onderuit te rennen..

nu was mijn vraag hebben jullie meschien nog enkele tips om hem meer op het wijken voor te bereiden of nog meer kleine stapjes hiervoor

Alvast bedankt :D

midgie

Re: wijken met mijn draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:18

Het wijken voor druk vanaf de grond is een goeie voorbereiding,

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:22

Heb je misschien een filmpje? Op basis van jouw bericht kan ik moeilijk zien wat er mis gaat. Meestal scheelt er dan toch al iets in de basis (aanleuning, nageeflijkheid) waarbij het bij het wijken mis gaat. Probeer het eerst eens in hele kleine stapjes; een pasje en dan weer rechtuit. Gaat dat goed dan een paar pasjes dan weer recht maken en rechtuit etc.

Steeffanie19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 11:05

blue_sky schreef:
Heb je misschien een filmpje? Op basis van jouw bericht kan ik moeilijk zien wat er mis gaat. Meestal scheelt er dan toch al iets in de basis (aanleuning, nageeflijkheid) waarbij het bij het wijken mis gaat. Probeer het eerst eens in hele kleine stapjes; een pasje en dan weer rechtuit. Gaat dat goed dan een paar pasjes dan weer recht maken en rechtuit etc.

Nee heb hellaas geen filmpje ervan . Kan er wel een maken denk ik

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:43

Steeffanie19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 14:40

brighteyes85 schreef:
paardenbegrijpen.nl daar kun je veel vinden over het aanleren van wijken voor druk vanaf de grond en dit doorvertalen naar o.h.z.

http://www.paardenbegrijpen.nl/kennisba ... st-van-ons

bedankt voor de site heb gekeken het is echt een helle leerzame site :)