Tips nodig voor het rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poek

Tips nodig voor het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 18:48

Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe verzorgpony. Hij is een kruising arabier. Zijn eigenaren mennen. Hij reageerde er te vel op. Hier door staat hij al 2 jaar stil. Aan de hand is hij al erg druk. Nou vindt de eigenaar het leuk als ik ga rijden op hem (voor beweging). Maar doordat hij zolang stil heeft gestaan is hij erg druk. Daar hebben ze ook geen zadels.
Heeft iemand tips dat ik een beetje normaal op die pony kan rijden?
Groetjes

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:48

Ik zou beginnen met het paard te longeren, zo kan hij zijn energie goed kwijt, zonder dat je er op hoeft te zitten. Zonder zadel op een paard rijden dat je niet kent, is vast lastig.

Anoniem

Re: Tips nodig voor het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:55

Het is niet verstandig om te gaan rijden zonder zadel, zeker op een pony die ook nog druk is en die je niet kent. Idd longeren is verstandig. Vraag aan de eigenaren of ze een zadel voor je willen aanschaffen en neem les als je zelf niet weet hoe je het moet aanpakken :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 19:53

Joolien schreef:
Het is niet verstandig om te gaan rijden zonder zadel, zeker op een pony die ook nog druk is en die je niet kent. Idd longeren is verstandig. Vraag aan de eigenaren of ze een zadel voor je willen aanschaffen en neem les als je zelf niet weet hoe je het moet aanpakken :)

Als ik met zadel wil rijden, moet ik zelf een zadel kopen. Hier heb ik geen geld voor. Ik zal het longeren gaan proberen. Dank voor de tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:54

ponyloverss schreef:
Joolien schreef:

Als ik met zadel wil rijden, moet ik zelf een zadel kopen. Hier heb ik geen geld voor. Ik zal het longeren gaan proberen. Dank voor de tip.

Dan wordt het heel lastig om te rijden ;)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:00

Je kan gaan longeren en handwerk gaan doen, zodat je het paard beter leert kennen en het paard jou gaat leren vertrouwen, dat drukke gedrag heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken,
Als je b.v hier een half jaar echt mee aan de slag gaat hoeft het rijden zonder zadel geen probleem meer te zijn, maar aan de andere kant de eigenaren willen dat jij hem rijd en jij moet dan zelf een zadel kopen, beetje vreemd vind ik dat wel , je zou ook een barebackpad kunnen aanschaffen die zijn niet zo duur,

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:13

Zorg voor vertrouwen, vaak relaxt een paard dan veel meer en is het rijden zonder zadel op een gegeven moment waarschijnlijk geen probleem!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 16:38

nadja15 schreef:
Zorg voor vertrouwen, vaak relaxt een paard dan veel meer en is het rijden zonder zadel op een gegeven moment waarschijnlijk geen probleem!

Dankjewel voor tip! Hier heb ik veel aan!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 15:53

Ik heb erop gereden. Dit ging redelijk goed. Natuurlijk liep hij niet braaf aan de teugel enz. Ik ben niet gevallen en mag hem blijven rijden. Wel onder begeleiding.