Ik heb een nieuwe instructrice, iemand die naast rijles geven ook grondwerkles geeft en fysiotherapeut is voor zowel mens als paard. Zij wees me erop dat ik als ik op de grond sta mijn schouders af laat hangen, maw ik moet trotser en rechterop gaan staan, maar damn dat is best nog wel lastig!

Tijdens het rijden probeer ik mijn schouders netjes naar achteren te draaien en rechtop te zitten, maar voor mijn gevoel ben ik nu net een beginner, mijn benen wiebelen, mijn teugels lijken nooit op maat te zijn, en ik heb het gevoel dat ik als een clown probeer licht te rijden.

Probleem is dus dat als ik rechterop ga zitten, ik niet weet hoe ik mijn bekken goed moet kantelen, hoe ik mijn rug moet plaatsen en om alles vervolgens ook zo te houden.
Mijn instructrice wil dat ik oefen met mijn houding en ze komt dan 1 keer in de 1,5 a 2 weken lesgeven. Tijdens de les wijst ze me op mijn rug/schouders etc. Maar als ik er dan zelf op zit dan begint het twijfelen weer, hoe was het ook alweer, zit ik nu goed, heeft mijn verzorgpaard geen last van me.. Hoe kan ik in de tussentijd toch goed oefenen om mijn houding goed te krijgen? Zijn er nog speciale oefeningen/tips etc voor?
, het kost minder moeite om ze af te laten hangen dan trots te staan en ze meer te dragen 
Wie weet heb jij daar wat aan?