Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marlijntjeh schreef:mijn bijrijdpaard heeft een pelhambit buiten in. Anders ook niet te houden - wel minder erg als jou paard. Of slof om, kun je in geval van nood hem omtrekken? - niet onvriendelijk naar het paard bedoeld, maar zoals hierboven staat, het is best gevaarlijk ook voor jezelf!
) maar dat wordt steeds minder met heel veel oefenen. Misschien helpt het om af en toe naar buiten te gaan zonder galop, of hele kleine stukjes.Sidera schreef:marlijntjeh schreef:mijn bijrijdpaard heeft een pelhambit buiten in. Anders ook niet te houden - wel minder erg als jou paard. Of slof om, kun je in geval van nood hem omtrekken? - niet onvriendelijk naar het paard bedoeld, maar zoals hierboven staat, het is best gevaarlijk ook voor jezelf!
Kan slof niet erg gevaarlijk zijn in zo'n situatie? (lees over de kop gaan.. Dat paard weet nl niet dat ie zo'n ding om heeft en als ie dan als een jekko gaat)
Lastige situatie, die van mij wil buiten ook nog wel eens de situatie overnemen (vooral als we een bergje af gaan![]()
) maar dat wordt steeds minder met heel veel oefenen. Misschien helpt het om af en toe naar buiten te gaan zonder galop, of hele kleine stukjes.
En steeds als hij alleen maar denkt aan harder gaat, of je voelt hem versnellen meteen weer terug naar draf tot je het onder controle hebt

Na een jaar ongeveer was ik mijn hoofdstel (met ophaal eraan) vergeten dus ben ik maar met mijn gewone (in de bak) hoofdstel op wandeling gegaan. Dit ging echter perfect, sindsdien is de ophaal er niet meer in geweest en blijft ie zelfs perfect verzameld galopperen terwijl de paarden voor hem een sprintje trekken (als ik hem dit vraag hé, meestal sprinten we mee - hij is daarna ook perfect terug te nemen.)
) dus dat doe ik dan ook niet zoveel.