Pony reageert anders dan normaal...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSanneE_98

Pony reageert anders dan normaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 08:18

Hoi,
Mijn haflinger Cindy reageert de laatste tijd anders dan normaal.

Ik heb haar al 5 jaar..
ze schrikt haast nooit, ik rijd op haar en heb haar beleerd voor de koets.. dit kan zonder oogkleppen.
vorige maand konden de vrachtwagens nog langsrijden toen ze voor de koets stond, allemaal geen probleem.

Vorige week toen ik rustig aan het rijden was, schrok ze de hele tijd in de bak..
Gisteren voor de koets, was ze heel kijkerig en durfde ze bijna nergens langs.

Een jaar geleden had ze zo een ander probleem.. ze wilde toen niet goed lopen, ik wist toen gewoon dat ze zich niet lekker voelde en had toen de dierenarts gebeld, toen had ze bloedwormen.

Ze eet wel normaal nu..
Ik weet ook niet of er wel eigenlijk wat is, want paarden blijven kuddedieren die kunnen schrikken, dat weet ik.
Op de weg naar de stal, keek ze alsof ze er nooit geweest was.. en ze durfde gewoon niet door te lopen..

iemand een idee??

Hevonen

Re: Pony reageert anders dan normaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:25

Ziet ze wel goed?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:29

ik hoor en zie dit momenteel heel veel om me heen, en merk het bij mijn eigen paard ook. Die vind ineens ook alles eng terwijl ze normaal overal zo langsloopt. Het lijkt wel in de lucht te zitten. Ik laat bij die van mij de osteopaat eerst een keer komen en dan heb ik alles na laten kijken of er lichamelijks iets niet goed zit. Als alles goed is, dan ga ik nervcontrol van pavo geven om te kijken of dat dan mss helpt.. Ik volg even..

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:33

In de herfst gaat het cortisol-gehalte omhoog. Een te hoog cortisol-gehalte kan een gevoel van veel stress geven. Wellicht is dit bij jouw paard aan de hand.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:41

Het eerste waar ik aan denk is inderdaad of ze nog goed kan zien, omdat ze het ook op het erf heeft.
Je hebt inderdaad wel van die tijden (b.v waneer het hard waait, of een rij met motorrijders langskomen)
dat ze wat meer schrikachtig zijn.
Ik zou toch even haar ogen laten na kijken of hier nog alles goed mee is.