Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
met de manege gingen we ook wel eens naar een heel groot veld en daar gewoon van alles doen.. Met mijn eigen paardje gaat dat niet zo soepel die wordt dan erg heet maar in principe zou het natuurlijk hetzelfde moeten zijn als in een bak
Maarja, vertel dat de paarden maar 
. Al is dat in het bos wat lastiger omdat je altijd weer naar huis moet rijden.
Quir schreef:Nou t grootste probleem blijft er op dit moment gewoon, ik kan haar er niet bij rijden. Dat heeft eigenlijk niks te maken met wisselend terrein, want daar reageerde ze nooit op. Probleem is, paard heeft 2 jaar stil gestaan, is een écht "dressuur paard" en dus gruwelijk heet en een zeikerd zo nu en dan.
sallandval schreef:Quir schreef:Nou t grootste probleem blijft er op dit moment gewoon, ik kan haar er niet bij rijden. Dat heeft eigenlijk niks te maken met wisselend terrein, want daar reageerde ze nooit op. Probleem is, paard heeft 2 jaar stil gestaan, is een écht "dressuur paard" en dus gruwelijk heet en een zeikerd zo nu en dan.
Zou je dit kunnen specificeren?
Wat bedoel je met écht dressuur paard, wat bedoel je met 'heet'? Je bedoelt niet dat ze onder de indruk is van terreinverschillen. Wat dan? Druk? Nerveus? schrikkerig? Snel? Wat doet ze? Bokken? Opzij springen? Vooruit rennen? Ook wat voor jou een 'zeikerd' is weet ik niet.
Als ik op mijn gevoel moet afgaan zou ik denken dat je bedoelt dat het paard alleen maar vooruit wil rennen (als je zegt dat je haar er niet 'bij kunt rijden'). Dan zit het het probleem eerder in stijfheid in de nek en rug of met teveel op de voorhand zijn (of beide) voor allebei is de oplossing niet het draaien van rondjes in de bak (ik helemaal niet goed voor paarden die lang hebben stilgestaan) maar het versterken van de achterhand (veel achterwaarts, over balken/bomen draven en versoepelen van de nek/schouders door buigen daarvan- desnoods stilstaand-). Maar ik weet niet zeker of dat het probleem wel is?
ijssnuiver schreef:Is er ook iets veranderd in haar voeding de afgelopen 2 jaar dat ze stil gestaan heeft?
En is het dan niet "gewoon" een kwestie van weer opbouwen als voor die 2 jaar geen problemen waren?
Ik roep maar wat dingen hoor..
Quir schreef:Grootste probleem is dus dat ze gewoon veel en veel te heet wordt op de rechte paden, wanneer ik haar op een volte kan zetten is dat probleem binnen 1 ronde opgelost. Makkelijk zeggen dat dat eerst beter moet worden in het bos, maar ik heb gewoon geen zin om rodeo te moeten gaan rijden in een stuk bos waar ik alleen elanden tegen kom en verder helemaal niks.