Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

little_birdy schreef:oke nu is het toch eens tijd om aan mijn eigen houding te gaan werken
mijn problemen,
in de galop lukt het me echt niet om netjes op mijn billen te zitten ,
ik kom altijd iets uit het zadel ,
ookal heb ik mijn beugels netjes op lengte
ook kan ik absoluut niet doorzitten,
een paar passen dat gaat wel maar daara ga ik stuiteren zo raar,
het galop probleem heb ik op sommige andere paarden ook (vooral als ik ze iet helemaal over de rug kan laten lopen) ,
doorzitten kan ik op andere paarden vaak wel goed,
wie heeft de gouden tip
zonder beugels rijden begin ik binnenkort mee
Alicia2u schreef:Het niet kunnen blijven zitten in draf kan verschillende oorzaken hebben. Soms ontspan je niet genoeg, soms ontspan je juist te veel. De beweging die je in je bekken maakt met je zitbeenknobbels tijdens de draf lijkt op achteruit fietsen. Stuiteren kon echter ook vaak door het niet efficient gebruiken van je andere gewrichten om de klappen op te vangen, bv omdat je je hakken optrekt of je knie teveel strekt.
Het is zo zonder foto of filmpje moeilijk te zeggen waar jou probleem precies zit. Ik vind het dan ook moeilijk om tips te geven. Op de foto's in je profiel zie ik een heel divers beeld, met name in je onderbeen en enkel. Op vrijwel alle foto's strek je je knie teveel. Dit draagt denk ik voor een groot deel bij aan je probleem. Je knie kan zo geen schokken opvangen, waardoor je uit je zadel stuitert. Ik weet echter niet of deze foto's recent zijn en om het echt zeker te weten moet ik je zien rijden.
De beste manier om dit probleem op te lossen is met goede instructie. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
nadja15 schreef:Wat misschien kinderachtig klinkt, maar wel heel leuk is en ook nog goed helpt: een briefje onder je kont doen. Je doel is om het blaadje niet te verliezen. Als je je daar mee bezig houdt blijf je vaak beter in het zadel zitten!