Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mar13 schreef:Stap is geen probleem, draf ook niet (niet met twee handen, niet met een hand en op rechte stukken ook niet zonder handen)
Citaat:het lijkt alsof ik dan in de "bocht" ga liggen

Heel veel succes!
). De eerste paar keer was kennis maken met de materie paard, duizend doden ben ik gestorven bij het idee al dat ik ooit op zo een reus zou moeten zitten - ruin had'n stokmaat van 1,68 (viel dus nog mee - achteraf gezien) en die benen, levensgevaarlijk met die ijzers eronder. Ze hadden me in een kennel met vreemde honden kunnen stoppen, dat was minder erg geweest - die taal ken ik tenminste. Maar dit ...... wist ik veel waarom hij met zijn staart zwieperde, zijn oren mijn kant op draaide, en als ze zeggen "pas op als hij ze in de nek legt" wat was dan in de nek, ging 'ie dan gelijk in de aanval .... zo met stijgeren, zwaaien met flitsende ijzers, mij nog net de kans gevende voor een laatste schietgebedje???? Ik denk dat het duidelijk is dat ik een ietsiepietsiebeetje schrik had.
, en ook zonder longe reed. Omdat ik daar maar een keer per week les kreeg, heb ik mij maneges in de buurt aangekeken en ben bij de "groene vallei" in Kerkrade blijven hangen (dit was ergens in mei). Na een keer "voorrijden" mocht ik gelijk zonder longe
en ben daar nu een keer per week te vinden. Ik heb helaas geen eigen peerdje
maar kan mij niet meer voorstellen om ooit niet meer op een paard te kunnen zitten.
ook dat zal wel wennen zijn.
) maar je komt er wel!