Wat wil je eigenlijk met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:24

Ik wil het liefste met Sting offieciele wedstrijden gaan rijden, hij springt super en zou zo ZZ kunnen springen, ikzelf vind dat ook fantastisch, dus ik hoop dat we dit ooit kunnen doen!!
Ik vind het zonde om niks met zijn talent te kunnen doen, maar dan moeten mijn ouders wel mee willen werken!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:26

voor mij stond een goede band opbouwen met mijn paard toen ik hem net kreeg voorop en hem goed opleiden, mijn paard had heel weining vertrouwen in mensen en heb er heel lang over gedaan om hem mij te laten vertrouwen, omdat hij zo weinig vertrouwen had ging het rijtechnisch ook nie altijd super, hij wilde zich nooit 100 procent geven en daardoor hadden we ook erg moeite met de aanleuning.

nu ongeveer 2 jaar later kan ik zeggen dat ik een super band met hem heb die gebasseert is op wedezijds vertrouwen, dit merk ik heel erg goed bij hem, eerst als hij iets deed wat niet mogt en ik hem strafte was hij meteen bang/en boos op me, nu gebeurt zoiets nog maar zelden en als het gebeurt kijkt ie al zo van oeps als ik hem dan straf weet ie dat het menes is en maar beter kan luisteren, hij wordt dan ook niet meer bang of "boos".

rijtechnisch is mijn doel om zo ver mogelijk te komen en mijn paard goed op te leiden, ik vind het daarbij voor mezelf erg belangrijk om dingen te begrijpen en een goede rijtechnische ondergrond te hebben ik sta ook voor alles open.

daarnaast vind ik het belangrijk om fijn te kunnen rijden, dit probeer ik door iedere dag op mijn paard te gaan zitten met de vooruitblik ik kijk wel wat ik krijg en werk van daaruit verder, door met deze gedachte te rijden lukt het me erg goed om fijn te rijden.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:40

Belker schreef:
Ik streef er naar om correct opgevoede dieren te hebben die zichzelf kunnen zijn en plezier beleven in de omgang met mensen. Qua rijden probeer ik steeds een stap verder te komen, rekening houdend met de (on)mogelijkheden van dier en ruiter.
zegt niet veel. Mijn streven is steeds een stap verder te komen maar niet ten kostte van alles. Het belangrijkste is dat we samen plezier hebben in alles wat we doen. En dat lukt zeker.


OK dan!
Helemaal mee eens.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:49

In het algemeen is mijn doel plezier te hebben aan/met mijn paard(en). Als ik bij de paarden ben kan ik alles van me af zetten, drukte op het werk raakt op de achtergrond. En plezier heb ik als mijn paarden het prettig hebben. Ik vind het heerlijk om de paarden buiten te zetten en er dan gewoon naar te kijken.

Mijn doel in het rijden is mijn paard dressuurmatig zo ver te trainen als mogelijk is. Niet zo zeer om wedstrijden te rijden maar meer voor het geweldige gevoel wat het geeft als je 1 bent met je paard. Het gevoel je krijgt als je een appuyement rijdt en je voelt je paard steeds ruimer gaan. Het gevoel dat je op een volte galoppeerd en dat hij bijna op je gedachte terug komt en gaat 'zitten'. Dat zijn de momenten waarvoor ik train.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:52

smiley"]
[quote="Belker schreef:
Ik streef er naar om correct opgevoede dieren te hebben die zichzelf kunnen zijn en plezier beleven in de omgang met mensen. Qua rijden probeer ik steeds een stap verder te komen, rekening houdend met de (on)mogelijkheden van dier en ruiter.
zegt niet veel. Mijn streven is steeds een stap verder te komen maar niet ten kostte van alles. Het belangrijkste is dat we samen plezier hebben in alles wat we doen. En dat lukt zeker.


OK dan!
Helemaal mee eens.
[/quote]
Ook helemaal mee eens
Maar dan zit je eerder dan verwacht aan de hoogste trede van de ladder, wat samen haalbaar is en dan?

Daar zit ik nu een beetje mee. Verdrietig

Maar zolang hij gezond blijft vind ik het goed, want ik vermaak me prima in het bos Lachen
Maar mis wel een beetje de wedstrijden en het doel van trainen.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:36

Kawa, je moet je doelen dus bijstellen Lachen
En dat gaat vast wel lukken! Ik pak elk jaar de kalender erbij en prik dan wat weeekenden om samen met het paard op pad te gaan. Ik vind het hardstikke leuk om met vrienden te gaan rijden.
Daarnaast ben ik lid van de NVVR waarbij je ook verschillende weekenden en tochten mee kan rijden. Het geeft het boscrossen iets meer inhoud en gezelligheid.
En de wetenschap dat je wat gepland hebt, maakt dat je je paard toch in conditie moet houden.

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:21

Ik wil vooral lol hebben met de paardjes. Een keer lekker buitenrijden, een keertje weer in de bak af en toe ff lekker gek doen en soms een wedstrijdje rijden Lachen

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:12

Vind het wel een leuke vraag!
Wat ik zou willen met Romy weet ik heel goed!
Ik wil iig heel erg genieten met de tijd dat ik haar heb (hopelijk mag dat nog eeuwen duren Haha!)
Tevens wil ik proberen om haar als model te krijgen in het stamboek...
Dan wil ik in de dressuur verder gaan. Romy heeft de aanleg er voor en wil graag.. Als ze nu weer thuis is en haar conditie en spier is weer goed dan gaan we weer hard trainen. Ik hoop dat ik de Z zal halen of hoger. Ik hou er van om fanatiek te trainen en gelukkig Ro ook. Dus dat maakt het al heel erg leuk!
Al is Ro oud en of ze kan niet meer verder. Wil ik nog een veulen fokken met haar als dat nog kan met de conditie en gezondheid.
En verder wil ik heel erg genieten van de tijd dat ik haar heb!

Met de veulens weet ik het nog niet... Eerst kijken wat er uit komt en voorbrengen op de keuring. Dan wil ik met hun ook de Dressuur in. Dat is enkel nog afwachten ze mogen eerst nog ens 3 jaar groeien Haha! hahah...
Nou dit was het wel zon beetje...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:19

Ik zowiezo lekker veel plezier hebben met het rijden, niet dat ik of mijn paard tegenzin krijgen in het rijden
Rachel krijgt eerst haal veulen tot die tijd trainen we rustig door tot zolang het kan, en volgend jaar eens kijken voor wedstrijden.
Indian Summer is 2,5 en die gaan we langszaamaan klaarmaken voor het beleren.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:35

Mijn hoofddoel is allereerst een goede band met mijn paard te hebben, zodat we allebei overal plezier aan hebben. Ik heb mijn paard nu 6 maanden en toen hij kwam kon hij eigenlijk niks. Ik ben hem nu dressuurmatig aan het trainen, maar altijd met wederzijds vertrouwen en geduld en regelmatig een buitenritje waarbij hij lekker zijn benen mag strekken!! Haha! . Ik ben van plan om hem komend voorjaar gewoon in de B te gaan starten, 1 x in de maand en dan zien we wel. Ik heb tot nu toe geen dag gehad dat ik met een gevoel van mijn paard af kwam van: bah, dat ging vandaag niet lekker. Iedereen kan zo op hem wegrijden, beginner of gevorderde en dat vind ik ook belangrijk. Hij doet altijd zijn best. Hij is heel erg op mij gericht en dat is het allerbelangrijkste. Wel wil ik ooit Z met hem rijden en dat is ook haalbaar, maar dat hoeft niet binnen een jaar ofzo. Ik heb en neem de tijd en ga pas starten als we er helemaal klaar voor zijn. Pff, lang verhaal he? Knipoog

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:06

ik wil ook eerst een goede band met mijn paard,ik rijd hem net een maandje,en heeft een jaar stil gestaan,en aangezien ze al 15 is Verward
dus die goede band zit er ook nog niet in,maar t begint te komen,verder hoop ik met haar gewoon veel lol te hebben dus omdat ze al wat ouder is !!!en ik rijd nu ook op een tinker en daarmee rijd ik gewoon wat figuren en af en toe fijne buitenritten,omdat we een bosrijke omgeving hebben Knipoog !!
en verder hoop ik ooit nog een mooi chique paardje te kopen of te rijden
waar ik wedstrijden mee kan gaan rijden!!!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:59

Mijn doel? Een goed band met mijn paard opbouwen en veel plezier hebben samen!
Ik hoeft (en wil) geen wedstrijden te rijden, vind ik gewoon niet zo veel aan. Ik rijd veel liever lekker door de bossen en steek telkens weer wat op van de lessen. Kan toch ook?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 19:03

Wat ik wil? Ik heb geen eigen paard, maar probeer elk paard waarop ik zit netjes te laten lopen, zo recht mogelijk, en regelmatig.
Meer heb ik nu nog niet als doel, dit is al moeilijk genoeg!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:56

Eenheid

Dat is wat ik wil bereiken, als je dat eenmaal hebt met je paard kan je de wereld aan! Als ik rijdt voel ik die eenheid, je voel begrip van zijn kant en hij voelt jou begrip. Jij voelt waarom hij iets eng vind en helpt hem ermee het is een gevoel wat ik niet kan betypen ( Tong uitsteken ) maar wat wel geweldig is!!

En tja als je het heel concreet wil weten: zo ver mogelijk komen in de dressuur, maar dat is niet mijn hoofddoel

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:46

Oh, ik wil zo veel. Eerst maar eens dat hij gezond en blij blijft. Verder elke dag plezier met mijn sammetje hebben en wat rijden betreft, een lekker los paard dat super aan de hulpen staat. Z dressuur moet haalbaar zijn, het lijkt me zo leuk een kür op muziek te maken en rijden! Dat is wel mijn ultieme doel!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 02:41

mijn doel met mijn ponys is vertrouwen/harmonie en geluk.

mijn ponys reageren op de kleinste hulpen omdat ze met duidelijkheid en respect behandeld worden,er is geen verzet maar oortjes erop en ze doen het graag!

perfectie,elkaar 100% begrijpen zonder dwang.

dat vind ik super aan paarden/ponys.

doeg,afz,casanova Lovers Lovers Lovers

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:56

Mijn paard is nogal een stresskip. Bij het minste of het geringste raakt hij in paniek en zie je hem al zijn spieren gewoon verkrampen. Ik wil dat mijn paard weer een beetje vertrouwen in de wereld om hem heen gaat krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:24

Gewoon lekker buiten rijden,zonder dat er problemen onstaan.

Ook oefen ik regelmatig met haar houding, haar ontspanning en nog meer andere dingen...

Ach als we maar plezier hebben,vind ik het allang best.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:43

Ik wil lol hebben met m'n pony en dat we elkaar gewoon 100% vertrouwen en begrijpen. Dat ik bijv. zonder zadel en hoofdstel kan rijden en springen. Hoog in de dressuur komen is niet echt mijn doel. Het zou hardstikke leuk zijn, maar daar werk ik niet naar.

Femmes86
Berichten: 206
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:45

Een paard dat van mij leert en een paard waar ik van leer! Die heb ik dus gevonden Hyper!..Uiteindelijk vooral veel plezier er aan hebben

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:00

Ik wil met janouk een hele goede band opbouwen (heb haar nog maar net een paar maanden) en gewoon lekker genieten, heerlijk buitenrijden en heb haar net beleerd voor de kar en gewoon lekker met het hele gezin met de kar op pad..

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:49

Ook ik heb mijn eerste paard op latere leeftijd gekocht (37 ).
Mijn doel is dat we trouwe vrienden worden met wederzijds respect.
een van mijn doelen is dat ik fijne bosritten met hem kan maken.
We moeten nu nog wat aan mekaar wennen en ik ben nu aan het leren dat ik geduld moet hebben ( eerste buitenrit was vandaag letterlijk in het zand geëindigd ).
Ik ben enorm geinteresseerd in Horsemanship en ben me nu in verschillende boeken aan 't verdiepen. Spijtig dat zo'n curcussen allemaal duur en ver weg zijn. Toch ga ik zo vlug mogelijk een aantal workshops volgen zodat ik op zo'n natuurlijk mogelijke manier kan omgaan met mijn paard

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:51

Voor mij is elke dag met Jumper weer een soort wonder. Toen hij vorig jaar september zo ziek was leek het afgelopen met hem, met ons eigenlijk. Maar ondanks alles is hij er bovenop gekomen en ik kan daar nog elke dag van genieten. Ik loop soms wel tien keer naar het raam om naar buiten te kijken wat hij aan het doen is, en 's avonds om te kijken of hij uit zijn luik naar mij staat te kijken Lachen . Kan tijden gewoon op het gras liggen en naar hem kijken, naar zijn gedrag, manier van omgaan met de andere paarden enzovoort.
En natuurlijk heb ik wel wat doelen. Maar die zijn niet heilig. Ik zou dolgraag ooit Z met hem willen dressuren, een kur op muziek lijkt me geweldig. En een prijs winnen met springen, ook een doel om naar toe te werken. Of een cross foutloos uitrijden. Dat zijn allemaal doelen waar wij naar toe werken, ik ga drie maal in de week naar les ( 2 x dressuur, 1 x springen) en als het dan goed gaat en er bv. iets lukt dat ik nog nooit gedaan heb dan is dat echt kicken. Maar ook als ik in mijn eentje door het bos struin en het zonnetje schijnt en de vogeltjes fluiten, dan kan mijn dag niet meer stuk .
Maar iedere avond als ik in mijn bed lig, dan denk ik er altijd aan dat ik een gelukkig mens ben met mijn paard, dat we dit allemaal samen nog kunnen doen, en daar ben ik heel dankbaar voor

XXgalaxyXX
Berichten: 57
Geregistreerd: 21-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:52

hallo,

wat mijn doel is met mijn paard is :

ten eerte veel lol met hem maken
ten tweede wil ik graag uit mijn paard halen wat er in zit. voor mij zelf wat presteren. en mijn paard natuurlijk. dat hij evenwichtiger is.

Niemandweet
Berichten: 462
Geregistreerd: 04-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:54

Ik wil gewoon plezier hebben met mijn paard en genieten van het rijden>
Echt met een voldaan gevoel van je paard afkomen.

En natuurlijk vind ik het hele gebeuren erom heen ook geweldig..
Lekker poetsen, knuffelen, wandelen etc.