Titineee schreef:Misschien als hij gaat staken op de weg gewoon even afstappen en later weer opstappen?
Dat zou ze indd kunnen doen, maar ik had eerder even iemand mee genomen.
want mijn verzorgpony staakte ook heel vaak & moest ook langs een 80 km weg waar verder niks tussen zat.
altijd als hij weer terug wou stapte ik af en liep stukje en wou weer verder lopen deed hij het weer. Dan was ik misschien 10 meter verder en liep hij weer 10 meter terug dus was je weer even ver..
Het werd alleen maar erger, als ik een tikje gaf dan gaf hij een bokje om dat hij gewoon echt niet verder wil!
Dus door dat ik zo vaak ben afgestapt is het eigenlijk alleen maar erger geworden, het is nu net als of hij denkt oh als ik achteruit ga stappen, dan gaat zij er af en loopt ze gezellig naast me dat is veel leuker.. Dus hij doet het telkens weer.
Ik denk zelf dat het beter is dat je een vriendin mee neemt die er naast loopt eventueel fietst en dat zij hem aan de hand heeft & jij er opzit!
Dat hij weet dat je er niet afgaat als hij niet wilt. Als het goed gaat dat zij dan voor of achter gaat fietsen/lopen, zo dat zij niet in het zicht is & hij ook denkt oh zo kan het ook.
ik weet het verder ook niet hoor!
maar wel veel succes met je pony!