Pony racet door de bocht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSanneE_98

Pony racet door de bocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:15

Hoi, ik heb een klein probleem met mijn pony.
In stap en draf gaat alles prima, maar op het moment dat ze in galop gaat, snijd ze de bocht helemaal af. ik heb al super veel geprobeerd, en ja, ik heb les. maar wij zijn met een andere oefening bezig, dus maakte dat even niet uit.

iemand een idee wat het kan zijn? in ed 5 jaar dat ik haar heb doet ze dit al.
Laatst bijgewerkt door xSanneE_98 op 25-08-12 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Re: Pony racet door de bocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:18

Als ik het zo lees, andere instructie zoeken. Ik vind het niet netjes dat een instructrice een probleem afwimpelt met 'dat maakt nu niks uit', tuurlijk maakt het uit, want daardoor kun jij je oefening niet goed rijden.

Zorg dat je in een nette arbeidsdraf aanspringt (dus heel belangrijk dat ze niet eerst versnelt en vervolgens in galop valt), en zorg dat je je paard dan niet langer laat worden van voren, als ze langer wordt heeft ze de kans om onder je uit te vallen. In de bocht binnenteugel ontspannen, en buitenteugel netjes in contact, goed met je binnenbeen haar tegen je buitenbeen aanrijden.

Oefen het op een volte als het niet gaat, dan moet ze wel langzamer.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:20

nee, ik ga echt geen andere instructrice zoeken, dit zei ze puur en alleen zodat ik niet alles direct tegelijk moest doen, we waren met een oefening van stelling bezig, en dan ook direct die bocht zo te rijden was wel wat veel in 1 keer.

ze galoppeerd helemaal niet snel, maar juist rustig, en dan snijd ze de bocht helemaal af....

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:00

Niet galopperen totdat het dier in balans loopt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:03

Als ze dit al vijf jaar doet dan zou ik wel eens een keer les nemen van iemand anders, gewoon erbij ipv dat je je huidige instructie opzegt, kan een eyeopener zijn.

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:04

Waarschijnlijk onbalans, pony valt de bocht om ipv te lopen. Rechtrichten dus! Goeie instructrice weet precies hoe je dit doet ;)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:05

Ik vind het ook een beetje raar dat je instructrische er niet hard aan werkt met jou.
Ikzelf ou ook gaan werken met rechtrichten.
Ook slangenvoltes en rechte lijnen waarbij je het paard een keer last versnellen en laten vertragen zou handig zijn. Verder goed turen n kijken waar je heen wilt gaan.
Eventueel pionnetjes odt je beter kunt richten bij het sturen.
Succes!

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:11

maar snijd jouw paard de hoeken af, of "valt" hij alleen naar binnen,
ik zou als je paard de hoeken afsnijdt proberen een volte te rijden bij A of C en dan telkens groter maken totdat hij in de hoeken ook gewoon netjes galoppeerd