mijn paard heeft een nieuw trucje bedacht. na de middengalop (volte of lange lijn) springt hij om. nu maakt het niet uit of ik hem lichtjes naar voren rij of juist een fanatieke middengalop laat zien... erg zonde in mijn proeven want ik krijg gewoon 4re en 3en...
vraag degene waarvan je les geeft je ermee kan helpen? hij/zij kent jou en je paard en kan je denk ik beter tips geven dan iemand anders hier op bokt en kan mee oefenen?
Jiill_
Geplaatst: 25-08-12 15:20
buitenbeen er goed omheen houden en travers denken bij het terugnemen zodat hij niet kan omspringen
annepanne: tja me instructrice zit voor een maand in het buitenlang en komt over 2 weken (pas) terug
MirandaMalik
Geplaatst: 25-08-12 15:25
Dan blijft hij toch niet goed tussen je benen, in de juiste houding, hij loopt dus niet rechtgericht in de galop. Ik neem aan dat hij naar z'n favoriete kant omspringt? Heb je al geprobeerd te galoperen in schouderbinnenwaarts en dan te remmen? En heel duidelijk de goede buiging behouden, niet alleen van voor maar juist vooral in het lichaam. Wel eerst voorzichtig terug laten komen, niet te snel, dat komt later.
Je kunt dan toch het beste de schouderbinnenwaarts doen, dan loopt hij recht en wordt het een stuk moeilijker om de verkeerde kant op te buigen. Als hij leniger wordt gaat dat vanzelf beter, het is nl. gewoon zwaarder voor je paard om te remmen en dan in de 'moeilijke' rechtse houding te blijven. Travers juist niet doen want dat doen de meeste paarden juist, hun kont naar binnen omdat ze niet recht lopen.