rechtergalop.

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

rosannebax

rechtergalop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 23:00

Nadat ik 3 weken op vakantie ben geweest en m'n paardje ook lekker vrij was, heb ik hem weer opgepakt en dat ging best moeizaam.
Nu gaat alles wel weer een beetje zoals het moet, alleen krijg ik de galop rechtsom niet meer voor elkaar; ze springt gewoon verkeerd aan.
Degene die mij les geeft is er helaas ook voor lange tijd op vakantie. dit is wat ik doe:
Binnenbeen voor bij singel; druk ik zo voor mijn been tegen mijn buitenteugel aan.
buitenbeen naar achteren, en rechterstelling(niet teveel).
en dat alles op een volte
ik denk bij mezelf: hoe krijgt ze het voor elkaar om nog fout aan te springen.
ik oefen heel veel maar nog geen vooruitgang..
Tips?

Romyv

Re: rechtergalop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:35

De oorzaak is dat hij niet recht is..ieder paard is links of rechts gebogen en na een vakantie kan dit erger zijn omdat de spieren niet getraind meer zjin..

Er zijn 101 manieren om hem te helpen bij het aanspringen. Probeer eens de schouder opzij te zetten, stapje naar buiten wijken (desnoods iets contra stellen hierbij) zodat het binnen achterbeen de ruimte krijgt om onder de massa te komen en de buitenschouder zo beperkt is dat deze niet verder weg gezet kan worden. Soms werkt het juist andersom; stapje naar buinnen wijken zodat ti niet meer over de schouder wegloopt en dus recht komt.. Een andere optie is vanuit stap, de volte extreem sluiten of juist op de lange zijde.

Zonder precies te weten wat ti doet bij het aanspringen of daarvoor is het lastig om aan te geven welke oplossing het beste werkt. Misschien kan je hier weer even mee vooruit? succes iig

ow: PS: zorg ervoor dat je zelf goed op je paard blijft zitten! Ik heb zelf bv de neiging iets naar buiten te gaan waardoor ik hem uit balans haal..

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

xMacFlurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:28

Dit had ik ook heel erg in het begin, gelukkig is dat nu opgelost :)
Doe oefening waar stelling nodig voor is zodat je makkelijker kan aanspringen, zelf moet je goed op je binnenbeen steunen en je binnenheup naar voren doen.
Ik weet niet waar jij probeerd aan te springen? Zelf vond ik het in de hoek aan springen makkelijker, omdat je dan goed binnenbeen kan geven en ze dan niet over de buitenschouder wegvallen wat tot effect heeft dat ze ook verkeerd aanspringen.
Wat misschien ook helpt is dat als je de hulpen geeft voor galop, je bij je binnenbeen een klein tikje met de zweep geeft.
Succes verder :)

nothing

liespower94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 06:43

Verder kan ik je nog als tip meegeven om af te wenden bij a, te rijden naar c,
Lichte stelling te vragen, recht zitten, voeten goed en aangaloperen.
Dit werkt bij mijn fries altijd erg goed :)

Dag lieve Jip, Larix en ik zullen altijd van je blijven houden
[IM] De liefde van mijn leven is er niet meer, dag lieve Jip

rosannebax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-12 20:48

De tips zijn goed! het gaat al steeds beter !
ben nog druk met oefenen :)

bedankt!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:51

Dit heeft die van mij ook! En de oplossing is voor mij, als je in de hoek aan springt dan ga ik gelijk van de hoefslag af na de bocht dan sprong ze altijd goed aan, dan goed door rijden dan maar wat harder galopperen

En daarna na een goede 2 weken doet ze het goed :) en springt ze af en toe nog een keer verkeerd aan.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:52

Ik heb dit met de linkergalop.
Ik heb het opgelost door mijn zweep in mijn linker hand te nemen, binnenstelling, vragen, in een bocht aanspringen en op het moment dat je wilt aanspringen benen geven en een klein tikje met de zweep.

IHEquipment

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:05

Doet je pony dit aan de longe ook?
Dan wet je namelijk of het probleem ligt aan jou/het zadel/bespiering of niet.

http://www.ingerhorseequipment.nl/
Producten voor Ruiter en paard, Borduren, drukken en sportpaarden/pony's.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie