Fries linksom vast?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splinterz

Fries linksom vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 20:10

Vandaag na mn vakantie van 2 wkn weer naar mn friesje geweest en haar gelongeerd. Nu begonnen we linksom en na het 2e rondje stappen ging ze draven, sprong ze weg en begon ze te bokken. Eerst dacht ik dat ze gewoon wat fris was. Daarna deed ze het nog een aantal keer. Toen rechtsom, redelijk braaf. Linksom, weer bokken en andere gekke sprongen uitgehaald. Op een gegeven moment liep ze wel iets meer ontspannen en heb haar goed beloond en ben gestopt.
Ik denk dat ik zelf mn vraag al beantwoord heb maar kan het zijn dat ze links zoveel last heeft dat ze daardoor aan de longe gaat bokken? Wat kan ik hier aan doen?
Ik was iig erg blij dat ik er niet op zat.
Thnx!

Jenny_S

Re: Fries linksom vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:30

voorlopig er niet opduiken en een aantal dagen los longeren
waarschijnlijk is ze wat stijf en zal je wel verbetering gaan zien
bij twijfel en geen verbetering er dan altijd iemand bijhalen

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:45

Wel gek dat ze dat na de vakantie opeens doet. Daarvoor nooit geen last gehad? Indien dat het geval is lijkt me dat er in de tussentijd wat gebeurd is en d'r wat verkeerd zit in haar rug/hals. Iemand ernaar laten kijken dus.

Of het komt door het feit dat ze zolang niet bereden is, en inderdaad 'gewoon' stijf is. In dat geval losjes longeren en veel overgangen. Dan is het met een paar keer weg. Wel rekening houden met spierpijn. :D

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:03

Daarvoor was linksom ook niet haar sterkste kan maar dit was wel heel erg! Ik ga vanavond nog even kijken hoe ze reageert, hoop nu iets minder explosief!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:44

Mijne heeft dat op links...

Eerst longeren, kijken of dat helpt
zo niet?

Osteopaat bellen. Die kan je de juiste tips geven.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:52

Jenny_S schreef:
voorlopig er niet opduiken en een aantal dagen los longeren
waarschijnlijk is ze wat stijf en zal je wel verbetering gaan zien
bij twijfel en geen verbetering er dan altijd iemand bijhalen

sluit ik me bij aan. Misschien dat ze iets geks gedaan heeft in de wei. Als er iets niet lekker zit en dat dan ook nog haar moeilijke kant is is zo'n reactie mogelijk.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 22:23

Vandaag gelongeerd en gelukkig was er niets aan de hand! Ze liep lekker ontspannen, zowel links als rechtsom. Toch hou ik het in de gaten. Thnx dames!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:30

mijn paard zit linksom ook veel vaster dan rechts om. wat mij heel goed helpt dat ik hem rechts juist extra los rij. wat ik doe is lang en laag losrijden links en rechtsom buigen en als ik dat doe, dan eerst rechtsom los maken dan valt linksom vaak wel mee. doe ik eerst links dan heb ik een probleem

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:01

Een goede oefening is ook de volte linksom rijden en dan stelling rechts vragen (dus buitenstelling). Als de teugel neemt laat je dr doorkomen naarstelling binnen en daarin kan ze dan als het goed is, ontspannen. Mijn paard bokte mij wat maandjes geleden ook eraf, maar sinds ik weet hoe scheef ze was en hoe ik het nu moet oplossen, gaat het super. Heb je ook les. Misschien kan je instructeur je ook erbij helpen. Succes,

Lieverdje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:04

Hmhm herkenbaar, ik doe dan altijd als het aan de longeerlijn goed gaat erop teugel helemaal losjes en dan proberen of ze de bocht omgaat. Bij twijfel fysio?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:03

Ik zal maandag idd volte linksom rijden en buitenstelling vragen, goed plan! Vandaag liep ze met longeren gelukkig helemaal SUPER! Thnx!