in de krul

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:46

wat veel mensen niet weten dat in de krul lopen niet alleen maar een buiging in de hals van je paard voorsteld!

hij moet ontspannen aangespannen, zijn rug bol en los laten en zijn buikspieren kunnen aanspannen ,ga zelf eens 500 buikspieroefeningen achter elkaar doen,je krijgt waarschijnlijk spierpijn en kan hat dan niet meer volhouden. zo gaat dat bij je paardje ook.

eerst moet je paard scherp aan je hulpen worden,dan komt er eens de ontspanning en vanuit daaruit kan je hem leren aanspannen.korte stukjes,korte tijden.

maar goed les en veel oefenen en het zal lukken!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15461
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:58

Volgens mij is het ´probleem´van veel mensen die een paard aan de teugel willen krijgen een ongetraind paard. Een paard zal eerst over de nodige buikspieren en spieren in de achterhand moeten beschikken wil hij zijn rug kunnen bollen en zo aan de teugel willen lopen. Bij het ene paard zal dit makkelijker gaan, maar bij een gem. haflinger die grof gebouwd is en een aanleg heeft voor een dikke buik zal dit veel meer tijd kosten.
Mijn advies is, zoek een goed instructeur die ervaring heeft met haflingers en ga eerst eens spieren opbouwen, de rest komt dan vanzelf.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 08:49

In de krul lopen is niet aan de teugel lopen! Daar zit een enorm verschil in. Een correct getraind paard gaat vrijwel uitzichzelf aan de teugel lopen omdat het paard jou zo het makkelijkst kan dragen terwijl het paard zo min mogelijk gehinderd wordt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:31

Aqua8horse schreef:
In de krul lopen is niet aan de teugel lopen! Daar zit een enorm verschil in. Een correct getraind paard gaat vrijwel uitzichzelf aan de teugel lopen omdat het paard jou zo het makkelijkst kan dragen terwijl het paard zo min mogelijk gehinderd wordt.




Zowaar........ helemaal mee eens

Femmes86
Berichten: 206
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:40

Nix in de krul lopen!! Mijn paard liep eerst ook altijd ontzettend in "de krul" en gebruikte haar achterhand totaaaaal niet! Probeer er eerst maar eens voor te zorgen dat je paard ontspannen gaat lopen, dan zoeken ze vaak vanzelf wel naar het juiste punt en komt ie wel aan de teugel.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:57

ik vind dat je een wat lompe omschrijving geeft voor wat je wil. "je paard in de krul" dit geeft mij het idee dat het bij jou alleen om een wat gebogen nek gaat desnoods dus echt in de krul getrokken dus, en geen aanleuning.