Goed boek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jelle99
Berichten: 34
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Regio Rotterdam

Goed boek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 18:58

Ik weet wel dat je het natuurlijk in de praktijk moet leren, maar het lijkt me wel fijn om ook als ondergrond het een en ander te kunnen lezen. Weten jullie een goed boek dat over de rijtechnieken gaat?

Alvast bedankt!


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:12

Ik heb zelf de eenvoud van de dressuur. Leuk boek om te lezen en staat ook wel nuttige informatie in

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

jelle99
Berichten: 34
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Regio Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 19:33

Op het moment heb ik een boek van de bieb in huis, op zich wel goed, gaat overal diep op in: het heet Zo leer je paardrijden van Horst Stern. Ik zou wel een eigen boek willen. Ik ben benieuwd of er nog meer boeken zijn waarin de technieken van het paardrijden goed, grondig maar wel begrijpelijk wordt uitgelegd. Heb wel al een beetje in een winkel rondgeneusd, maar zag op het eerste gezicht niets bijzonders staan. Ben benieuwd of julie nog meer tips hebben!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:55

Eenvoud van de dressuur van johan Hinnemann en Coby van Balen
Basisboek dressuur van Tineke Bartels.
En echt een aanrader, maar wel veel leesvoer is Rijden met gevoel, geschreven door Mary Wanless, dit boek gaat echt over rijtechniek.
Het boek is uitgegeven door de Horse Academy van Tineke Bartels, en wordt ook gebruikt in Deurne op school.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:10

Ik vind idd eenvoud van de dressuur ook erg leuk om te lezen. en van groen tot grand prix is ook leuk boek om te lezen.. het is rijtechnisch erg goed onderbouwd en je kan er veel van leren..

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:46

centered riding van sally swift.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:00

ik zoek ook een boek voor iemand. Eentje waar echt duidelijk (!) wordt ingegaan op de hulpen tot min L of M dressuur. Zeg maar waar alles echt duidelijk op een rijtje staat. Iemand tips?

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:23

hoi...

In van groen tot grand prix staan alle oefeningen met duidelijke rijtechnische onderbouwing van de B tot en met Grand prix.. ook staat er wat ondersteuning in voor wedstrijden. duidelijke foto's en goede tekeningen.. boek is echt een aanrader...

voor houding en aanverwante is centered riding 1 en 2 super te lezen.. en voor NH is Klaus Hemfling een aanrader...

groetjes joyce

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:33

dank je wel voor de tip ik zal is gaan kijken

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:15

Dressuur met Kyra, van Kyra Kyrklund. Erg duidelijk boek, met oefenigen-uitleg van B tem Gran Prix! Ik ken iemand die haar Friese hengst mbv dit boek naar het Z heeft gereden, zonder instructie... Tong uitsteken Dit is niet aan te raden natuurlijk, maar gewoon om aan te geven dat het allemaal erg duidelijk wordt uitgelegd.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:13

Basisboek Dressuur van Tineke Bartels, heb er ook heel veel van geleerd, eigenlijk meot je gewoon een x naar de bibliotheek gaan en een flink aantal boeken lezen over paarden, dressuur en alles zodat je een goed beeld krijgt en zelf kunt kiezen wat jou de beste werkwijze lijkt. veel succes ermee

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:41

Het Ruiterhandboek van Sarah Muir en Debby Sly. Er staan niet alleen dingen in over rijden, maar het is wel een leuk en leerzaam boek. En verder zou ik gewoon een beetje in de bieb rondneuzen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:05

Eigenlijk kun je uit alle goede boeken heel veel leren! De boeken die ik heb zijn:

*natuurlijk paardrijden K.F. Hempfling - gaf me een goed inzicht in de psychologie van het paard
*basisboek dressuur T. Bartels - helder boek, leuke informatie
*eenvoud van dressuur - goed boek en veel informatie

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:17

Een klassieker misschien. Maar Ruiters & Rechters van Ernest van Loon vind ik persoonlijk heel goed, veel foto's van hoe het wel en niet moet met daarbij oorzaak en gevolg goed omschreven.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:03

Op stal bij Tineke Bartels.
Vind het zo'n goed boek en leuk te lezen vooral.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:40

Das Gymnasium des Pferdes van Gustav Steinbrecht.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:27

ik heb een dun oranje boekje van dressuur.........en ik heb via internet (en ja binnen twee dagen gekregen) een boek gekocht van tineke bartels (op stal bij tineke bartels) er staan veel nuttige tips in en genoeg om er eens hard aan te werken........
ik heb ook nog 2 video banden...van groen tot grand prix...en dat andere deel ervan...deel een.....
en weet je wat ook handig is om een instructeurs boekje te kopen ...ik heb die ook endaar staat echt alles in van voorwaarts neerwaarts en hoe je jezelf en het paard er op de GOOEDE manier kan voorbereiden...
groetjes esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:57

jelle99 schreef:
Op het moment heb ik een boek van de bieb in huis, op zich wel goed, gaat overal diep op in: het heet Zo leer je paardrijden van Horst Stern.


Dit boek is een woord GEWELDIG!!!! OK dan! het rijden wordt op een humoristische manier beschreven, ook wat er allemaal juist fout kan gaan, ik heb er ontzettend veel aan gehad heel de stal heeft het gelezen bij ons en iedereen vondt het geweldig ik wilde je dit boek ook aanprijsen maar zag dat jelle het al voor me gedaan had!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers