Onderin lopen

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

debravanesch

Onderin lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 19:47

Hey bokkers,

Ik zou mijn paardje mooi onderin willen laten lopen (nageeflijk) Als ik wat met de teugels speel, ontspant ze en gaat haar hoofd al mooi naar beneden. Als ze dit doet geef ik de teugel mee.
Uiteraard gaat ze te laag, haar neus bijna tegen de grond. Nu zou ik haar dit willen laten doen op de correcte hoogte, dus mooi onderin.
Hoe pak ik dit best aan? Ik weet dat forseren niet goed is, maar ik heb geen idee hoe ik haar omlaag kan laten gaan, maar niet zo diep.

Ik ga dit volgende week ook aan mijn instructrice voorleggen (heb elke week les), maar ik hoop op een aantal handige tips. Zodat ik hier en daar al wat kan bijsturen en zo weet ik ook zeker dat ik het buiten de lessen goed blijf opvolgen

LizzyO

Re: Onderin lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:59

Wat je nu aan het doen bent klinkt meer als halsstrekken dan als nageeflijk lopen. Een nageeflijk paard begint aan de achterkant, niet aan de voorkant. Het paard moet om te beginnen goed aan het been zijn en een actieve achterhand hebben. Wat je er aan de achterkant inrijdt kun je aan de voorkant 'tegenhouden'. Vervolgens kun je met (lichte!) druk op de teugels en druk van achter (beenhulp en actieve achterhand) bepalen waar het hoofd van het paard zich bevindt.

Vraag eens aan je instructrice of ze je deze theorie kan uitleggen en je kan leren hoe je de eerste stappen in de praktijk brengt.

** Er bekruipt mij het gevoel dat ik hier iets van niveaus en winstpunten moet melden. **

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:00

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt: aanleuning en aan de teugel. Een paard 'aan de teugel' laten lopen is geen kunstje en geen trucje dat je zomaar even doet. Hier gaat meer aan vooraf in het lichaam ennhouding van het paard waar de ruiter een grote rol in speelt.

Kneepjes maken met de teugel is in mijn ogen een verkeerde manier om je doel te bereiken.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 20:03

ok, zal ik haar zeker vragen!!!

Tot nu toe zei de instructrice dat wanneer ze wil zaken ik dit ook moet toelaten en dus teugels meegeven. Dit doe ik al.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 20:08

LizzyO: heb net beiden gelezen en hier staan zaken in waar we inderdaad aan werken momenteel. We willen ze al goed aan het been houden.

Balenciaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:11

Er is een centraal adt topic, miss heb je daar iets aan? En gewoon zorgen dat je goede instructie hebt, die kunnen je verder helpen dan wij ;)

~ Too glam to give a damn. ~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie