opbouwen na 3 weken vakantie stop.

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jiltsjuh

opbouwen na 3 weken vakantie stop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 16:33

hallo bokkers,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben namelijk op vakantie geweest en heb daardoor al 3 weken niet gereden.
dat gaat nog langer duren want mijn bijrijdpaardjes staan op de weide, en de eigenaar heeft het te druk om ze weer aan huis te stallen :(
balen dus!
maar ik wil het daarna wel weer gaan oppakken en dan ook echt meteen goed!
ik zoek nu naar instructie voor uitleg over de juiste hulpen enzo, maar daarvoor wil ik graag weer conditie opbouwen met mijn fellers.
hoe kan ik dit het beste doen?
hoe vaak en hoelang moet ik in de week trainen?
en dan alleen longeren? of ook rijden? en als ik rijd waar moet ik dan het meest op letten, want ik weet nog niet zo goed meer hoe ik moet verzamelen en hoe ik goed aan het been rijd. / naar de hand.
hopelijk hebben jullie tips zodat ik het weer lekker kan oppakken na de vakantie.

alvast bedankt.
groetjes jildou /3

Esmee1988

Re: opbouwen na 3 weken vakantie stop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:47

Ik zou beginnen met longeren en de dag erna rijden dan 1 dag rust en zo kun je het oppakken. Voor de manier waarop zou ik toch echt ff iemand erbij halen. Merk dat je nogal onzeker bent en een goed begin is het halve werk (bedoel het niet verkeerd ;))

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 12:15

ja dat klopt helemaal, ik wil het graag meteen goed doen, en ben beetje bang dat ik het zelf niet goed weet, ik kan verder wel de basis van het paardrijden hoor, kstap zo op hem weg en rij ook zonder zadel makkelijk een volte in galop, maar wil nu toch graag wat verder in de dressuur, zodat alles wat makelijker zal verlopen en ik er wat meer van snap :)

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 17:32

iemand meer tips voor me? x

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie