). In de binnenbak loopt hij ontzettend netjes, goed aan te teugel zonder dat ik iets hoef te doen, lekker ontspannen en heeft bijna nooit gekke kuren. In de buitenbak is hij wat meer gespannen, maar dat trekt na vijf minuten weg. Nu schrikt hij wel eens van bosjes die naast te bak staan, die staan te ritselen. Dit is al aardig opgelost en is geen probleem meer, tegenwoordig voel ik precies aankomen wanneer die weg wil springen, zodat ik het kan voorkomen door hem gerust te stellen en door te rijden.Nu vroeg zijn eigenaar of ik met hem het bos is wilde gaan, omdat de eigenaar zag dat ik Chester ontzettend goed in 'bedwang' kan houden als hij er vandoor wil gaan, ik voel hem goed aan en als hij er dan toch vandoor gaat, heb ik hem vrij snel terug. Eerst ging ik de straat op, hij was wel nerveus, hinnikte veel, maar deed verder niet veels geks. Toen we bijna bij stal waren, begon hij steeds harder te lopen en wilde steeds aangaloperen van uit de stap.
Dit rondje heb ik een aantal keer met hem gelopen en het gaat nu goed. Hij is minder nerveus en loopt niet zo te rennen naar stal toe. Ook vind hij het fijn als er een ander paard bij is, dat stelt hem gerust. Aangezien hij zo rustig was buiten, besloot ik met hem door het bos te gaan. Het was maar een klein stukje, maar hij vond het vreselijk spannend. Het ging eigen vrij goed, zolang hij de lucht nog kon zien. Het is net alsof die een soort claustrofobie heeft, maar dat alleen in het bos. Ik voelde al zijn spieren aanspannen en ik merkte dat hij een ontzettende drang had om weg te lopen. Zodra er iets geluid maakte maakte hij zich klaar om weg te springen, maar ik zette hem stil, om aan de geluiden te wennen. Zou ik deze aanpak voortzetten, of zal ik iets anders proberen? Zijn er ook nog mensen die een paard hebben die bang zijn in het bos?
En oh ja, bij de eigenaar ging hij er ontzettend hard vandoor en rende terug naar stal. Wij hebben een soort paadje naar het bos toe (of van het bos naar de stal), maar daar zit een soort draad voor. Toen hij de draad zag, stopte het paard en vloog de eigenaar af. Ook een verzorger die voor mij Chester verzorgde, kan Ches niet goed in bedwang houden in het bos. Zij is er niet afgevallen, maar het paard heeft wel het halve bos door gecrosst met haar op de rug.