Haar zit is erg goed, ik ben jaloers op haar rechte houding. Met springen is haar balans nog niet zo goed, maar we springen niet vaak en laag. Met gewoon rijden heeft ze haar teugels eerder te los, maar haar zit is netjes en redelijk onafhankelijk (al vindt ze het wel lastig om de teugels netjes op contact te houden en geen bogen te krijgen). Hij doet het voor de wagen ook, maar stopt ermee als hij actief aan het werk gezet wordt. Hij doet idd zijn mond open en gaat hangen (dit deed hij overigens ook toen we bitloos reden. Ik heb verschillende bitten geprobeerd (enkel gebroken, ongebroken, dubbelgebroken en die hebben ook verschillende diktes). Voor mijn gevoel loopt hij het beste op het enkel gebroken bitje van een cm dik. Dunner heb ik ze nog niet kunnen vinden.
Ik heb nog wel een filmpje van toen hij net onder het zadel was. Daar is het vele malen erger. Ik zal hem eens zoeken.
Hier was hij net onder het zadel, de ruiter die er op zit kon nog niet echt rijden en durfde hem niet voorwaarts te rijden (reden om ermee te stoppen). Later heb ik het bit een gaatje hoger gehangen en was het al een stuk minder. De mond open heeft hij gisteren met rijden dus nauwelijks gedaan, maar wel dat naar beneden trekken met zijn hoofd.