Mijn andalusier heeft op zijn moeilijke kant (linksom) moeite om in de goede galop aan te springen . ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen...Tips?
Eerst sterker maken door veel op rechte stukken aan te springen (als ie braaf genoeg is: lang bospad?) en daarna pas de moeilijkheid van de bak met hoeken. Ook aan de longe kun je hem goed laten oefenen omdat jij dan zelf iig de balans niet per ongeluk verstoort.
Probeer eerst je paard recht te rijden. Valt hij op de linkerhand naar binnen?
lianne125
Geplaatst: 20-08-12 22:00
goed om je eigen houding denken. vooral niet voorover gaan zitten en een te lange hulp geven. vaak denken mensen hun paard te helpen door voorover te gaan zitten. dit werkt alleen maar averechts. probeer vanuit een rustig tempo aan te springen. wat wij bij onze jonge PRE deden, was een gebroken lijntje 5 meter rijden en zo gauw je weer op de hoefslag in de hoek aankomt, aanspringen. werkte bij mijnes super.
Myn paard heeft ook echt moeite met de linkergalop. Op links valt ze ook echt tegen mn been, dus zorg er eerst voor dat ze goed van mn binnenbeen af is, en rustig/ontspannen draaft. Dan niet teveel nadenken maar hup weg!
Doormiddel van training aan de longe kan je het paard trainen om makkelijker aan te springen in galop. Daar heb je straks onder het zadel dan weer plezier van.
Dana82
Geplaatst: 30-08-12 14:37
Achterhand goed naar binnen zetten. Vroeger ging mijn paard nooit goed in linkergalop. Dan hebben we goed geoefend op de achterhand naar binnen vragen, op beide kanten. Mijn paard werd veel soepelder en voilà vanaf dan geen probleem meer gehad! Natuurlijk ook vooraan binnenstelling vragen, dit moet ook makkelijk en soepel gaan en je paard mag zeker niet "tegenwringen". Als je deze twee combineert, nooit meer problemen met je galop. Succes!